گوناگون

غیبت نمایندگاه کره شمالی در یک جلسه مشترک با آمریکایی ها

غیبت نمایندگاه کره شمالی در یک جلسه مشترک با آمریکایی ها

غیبت نمایندگاه کره شمالی در یک جلسه مشترک با آمریکایی ها

نمایندگان دولت کره‌شمالی در جلسه‌ای که قرار بود طی آن با نمایندگان آمریکا بر سر انتقال بقایای سربازان کشته شده در جنگ کره مذاکره کنند حاضر نشدند. بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره یکی از محور‌های گفتگو‌های یک روزه میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور بود.

اگرچه محور مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بر سر توقف برنامه هسته‌ای کره‌شمالی است، اما بهم خوردن این جلسه می‌تواند در میان جامعه کهنه سربازان آمریکایی و خانواده بازماندگان جنگ کره با واکنش منفی روبرو شود و منتقدان داخلی آقای ترامپ را نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای با کیم جونگ اون بدبین‌تر کند.

این در حالی است که کاخ‌سفید می‌گوید نامه جدید کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که هفته گذشته (ششم ژوئیه) به دست آقای ترامپ رسیده حاوی جملات بسیار مثبت و حاکی از پیشرفت در جریان مذاکرات دو کشور بوده است.با وجود این در این نامه به تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ اشاره‌ای نشده است؛ موضوعی که آمریکا بار‌ها گفته اصلی‌ترین هدف در هرگونه مذاکره با کره‌شمالی است.

دیدار نمایندگان آمریکا و کره بر سر چگونگی بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره قرار بود روز (پنجشنبه) در منطقه عاری از تسلیحات که دقیقا در حاشیه مرز دو کره قرار گرفته برگزار شود.اما اکنون گزارش می‌شود که کره‌شمالی درخواست کرده این جلسه روز یکشنبه (سه روز دیگر) و در سطح عالی‌تر برگزار شود.

جنگ کره که در خلال سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ روی داد به مرگ حدودا ۳۰ هزار سرباز آمریکایی انجامید و گمان می‌رود بقایای اجساد حدود ۷۷۰۰ نفر از آن‌ها هنوز در سردخانه‌های نظامی کره شمالی نگه‌داری می‌شود.

دقایقی بعد از بر هم خوردن این جلسه، ترامپ که در اروپا به سر می‌برد با انتشار توییتی، تصویر نامه‌ای که هفته گذشته از کیم جونگ اون دریافت کرده بود را در اختیار عموم گذاشت. در این نامه رهبر کره‌شمالی نوشته: "عمیقا از انرژی و تلاش فوق‌العاده جناب آقای رئیس‌جمهور قدردانی می‌کنم. "


منبع: BBC

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد