گوناگون

نماد اصلاحات عربستان در زندان فوت کرد

نماد اصلاحات عربستان در زندان فوت کرد

پارسینه: فعالان فضای مجازی در عربستان روزجمعه اعلام کردند: «عبدالله الحامد» زندانی سیاسی سعودی بامداد امروز (جمعه) در پی وخامت اوضاع جسمی درگذشت.

خانواده الحامد با تایید این خبر اعلام کردند که ظهر امروز (جمعه) در شهر القصیعه واقع در استان بریده در مرکز عربستان بر او نماز میت اقامه خواهد شد.

الحامد نهم آوریل گذشته سکته مغری کرد و به بیمارستان الشمیسی در ریاض منتقل شد.

او سال ۲۰۱۳ میلادی دستگیر و به دلیل مشارکت در تاسیس جمعیت حقوق بشری «حسم» به ۱۱ سال حبس محکوم شد. این جمعیت خواستار اجرای سلطنت مشروطه در عربستان ومشارکت مردم در روند سیاسی عربستان بود.

این استاد دانشگاه عربستانی، دارای تالیفات شعری و کتاب‌هایی در زمینه حقوق بشر است که مهمترین آن‌ها تحت عنوان «لا صاحب سمو و لا صاحب دنو فی الاسلام» (صاحب جلال و شکوه در اسلام جایی ندارد) شناخته می‌شود و باعث دستگیری اش شد.

عیسی الحامد برادر عبدالله الحامد رئیس جمعیت حقوق بشری «حسم» است که او نیز در زندان به سر می‌برد. آن‌ها برادر سومی به نام عبداالرحمن نیز دارند که او هم در زندان است.

مقامات سعودی، به بدرفتاری با زندانیان، محروم کردن آن‌ها از درمان و تاخیر در انتقال آن‌ها به بیمارستان متهم هستند.

در عربستان از الحامد به عنوان شیخ اصلاح طلبان و نماد اصلاح نام می‌برند.
منبع:شفقنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد