گوناگون

دلایل مهم برای شرکت در کارگاه مادر و کودک

دلایل مهم برای شرکت در کارگاه مادر و کودک

فضای کارگاه با نیازهای کودک متناسب است، بنابراین فرزند شما هرآنچه که باید را پیش از مدرسه در این محیط آموزش می‌بیند.

کارگاه مادر و کودک داری فضایی امن است که برای توسعه مهارت‌های کودکان در سنین پایین آماده شده‌است. این فضا زیر نظر متخصصان سلامت کودک مدیریت می‌شود. فضای کارگاه با نیازهای کودک متناسب است، بنابراین فرزند شما هرآنچه که باید را پیش از مدرسه در این محیط آموزش می‌بیند. از سوی دیگر، حضور مادران در کنار یکدیگر، یک گروه اجتماعی امن و پشتیبان را برای آن‌ها فراهم آورده تا هنگام مواجهه با چالش‌های فرزندپروری به آن رجوع کنند.

ضرورت شرکت در کارگاه مادر و کودک

3 دلیل مهم برای شرکت در کارگاه مادر و کودک پرچین ویژه سنین 1 تا 4 سال؛ در این مقاله ما به بررسی اهمیت کارگاه مادر و کودک می پردازیم.

به بیانی دیگر می توان گفت شما با شرکت در کارگاه مادر و کودک، می توانید در عمیق تر کردن پیوند عاطفی خود با فرزند گام مهمی را بردارید. 

در کارگاه مادر و کودک پرچین به دلیل اینکه فضایی صمیمی شکل می‌گیرد آموزش ها بصورت غیر مستقیم انتقال داده می‌شود و این امر موجب تقویت توانمندی در مهارت های ارتباطی بین مادر و فرزند می شود.

3دلیل اصلی برای شرکت در کارگاه مادر و کودک عبارت اند از

  • تقویت هوش کودک
  • پرورش خلاقیت کودک 
  • تقویت ارتباط عاطفی بین مادر و کودک

تقویت ارتباط عاطفی بین مادر و کودک

مادر باید در سنین کم با کودک ارتباط صمیمی خودش را برقرار کند و هر زمان که برای فرزندش سوالی پیش آمد و یا می‌خواهد با او صحبت کند برای پاسخ دادن به او مشتاق باشد.

والدینی که عشق و محبت بسیاری به کودکان خود دارند، مقدمات لازم برای ایجاد ارتباطی موثر با فرزندش را فراهم می‌کنند.

این حمایت موجب کاهش نگرانی والد نسبت به فرزند خود میشود. 

مادر باید علاقه خود را بصورت کلامی و غیر کلامی به فرزند خود انتقال بدهد چرا که هرقدر این ارتباط قوی تر باشد، اعتماد بین مادر و کودک شکل میگیرد.

پرورش خلاقیت کودکان بهمراه کشف استعداد آن‌ها

یکی از عوامل اصلی رشد و پرورش خلاقیت کودکان، قرار دادن آن‌ها در موقعیت های مختلف است. 

برای پرورش خلاقیت شما میتوانید با بازی هایی از جمله اریگامی نیز استفاده کنید تا بتوانند کودکان با توجه به محدودیت هایی که دارند از خلاقیت خود استفاده کنند. کودک شما برای کشف استعداد خود نیازمند استقلال و اعتماد به نفس است.

در نتیجه او می‌تواند با توجه به علاقه مندی هایش در مسیر رسیدن به هدفش موفقیت بیشتری کسب کند.

تقویت هوش کودک با بازی هدفمند

برای پرورش هوش های کودکان فرایند های متعددی وجود دارد و اما بهترین راهکار برای تقویت هوش کودکان آموزش با بازی هدفمند است. کارگاه مادر و کودک پرچین در کنار آموزش موسیقی، ورزش، استعدادیابی و سایر فعالیت ها بصورت هدفمند در فرزندان شما اعتماد به نفس، استقلال در تصمیم گیری و مهارت های ارتباطی را ایجاد می‌کنند.

مزایای کارگاه مادر و کودک برای کودکان:

  1.  کودکان در کارگاه مادر و کودک اجتماعی می‌شوند و با توسعه مهارت‌های مختلف، اعتمادبه‌نفس بالایی پیدا خواهند کرد.
  2. کودک در محیط کارگاه به احساسات خود آگاه می‌شود و یاد می‌گیرد چطور با هیجان‌های مختلف کنار بیاید. خودآگاهی و مدیریت هیجان از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که کودکان آن را می‌آموزند.
  3. فضای کارگاه بهترین گزینه برای یادگیری اولیه مفاهیمی مانند قانون، اخلاق، ارزش و وجدان است. کودک با یادگیری این موضوعات مهم در فضای کارگاه، سلامت روانی و هوش هیجانی خود را توسعه می‌دهد.
  4. کودکان در اوایل زندگی فرصت کمتری برای دوستی و معاشرت با هم‌سالان خود پیدا می‌کنند. این موضوع گاهی در دوره مدرسه مشکلاتی را به وجود می‌آورد. کارگاه مادر و کودک پرچین از همان ابتدا به اجتماعی شدن کودک کمک می‌کند و پیدا کردن دوست، روابط هم‌دلانه و کار گروهی را به او یاد می‌دهد.
  5. در کارگاه مادر و کودک، سبک زندگی سالم به کودکان آموخته می‌شود. همچنین بازی‌ها و فعالیت های ریتمیک در کنار عادت‌های غذایی درست، تشویق به خواب کافی و به‌موقع و ورزش و فعالیت منظم، به سلامت جسمانی کودک کمک می‌کنند.

منبع: مجموعه پرچین

 

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد