گوناگون

ایران دومین کشور درخواست کننده دامنه فارسی

پارسینه: ایران دومین کشوری است که به آیکن درخواست دامنه فارسی داده و خط فارسی جز شناخته شده ترین های این حوزه است.

علیرضا صالح مدیر ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی با بیان اینکه تمامی کشورهای عربی از مرکز ثبت دامنه ایران کمک های لازم را دریافت کردند اظهار داشت: کارها و فعالیت های ایران در جامعه بین الملل شناخته شده و در زمینه استاندارد سازی جهانی نیز فعال بوده اما تخصیص و واگذاری دامنه فارسی به درازا کشیده است.

به گفته صالح ؛ایران پیشرفته ترین کشور منطقه در این حوزه است و در دنیا نیز بعد از چین، کره و ژاپن قرار دارد.

وی در خصوص ثبت دامنه های فارسی اذعان داشت: به دلیل خاصیتی که خط فارسی دارد و آن راست به چپ بودن آن است و به منظور جلوگیری از مشکلات بصری خواندن دامنه ها آنها را محدود کردیم که فقط دامنه های فارسی تحت پسوند دات ایران ثبت شوند.

مدیر ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به اینکه از نظر فنی امکان ثبت دامنه فارسی با سایر پسوندها نیز وجود دارد خاطرنشان ساخت: تمامی خدماتی را که یک اسم دامنه می تواند داشته باشد در دامنه های فارسی خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص دامنه های کشوری و عمومی گفت: دامنه های عمومی مختص هیچ کشوری نبوده و هر شرکتی طی قرارداد با آیکن پس از تصویب می تواند اقدام به فروش دامنه نماید اما کشورها هر کدام در دنیا با یک کد دو حرفی که طبق استاندارد ISo-3166-2 به آنها اختصاص داده می شود شناخته شده و آیکن بر اساس همین دو حرف به آنها یک دامنه اختصاص می دهد که دامنه کشوری محسوب می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد