گوناگون

چگونه برای سفر اربعین کوله سبک ببندیم؟

چگونه برای سفر اربعین کوله سبک ببندیم؟

انتخاب یک کوله پشتی مناسب برای سفر اربعین بسیار مهم است زیرا قرار است مسافتی طولانی را پیاده‌روی کنید و به همه وسایل ضروری خود نیاز خواهید داشت.

هر سال چندین روز مانده به اربعین عاشقان امام حسین (ع) از سراسر دنیا راهی کربلا می شوند و برای زیارت حرم سرور شهیدان، حضرت ابوالفضل عباس(ع) و دیگر یاران با وفای امام حسین 80 کیلومتر از مسیر را پیاده روی می‌کنند.

با توجه به مسیر طولانی پیاده روی توصیه می شود که مشتاقان زیارت اربعین که قصد شرکت در پیاده روی اربعین سال 1403 را دارند، به جای چمدان و...از یک کوله پشتی بزرگ استفاده کنند تا حمل آن برایشان راحت‌تر باشد. در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت که از چه نوع کوله پشتی استفاده کنید و چگونه کوله‌بار اربعین ببندید.

برای تهیه کوله پشتی اربعین به نکات زیر توجه نمایید.

  1. جنس کوله سفر اربعین باید محکم و مقاوم باشد.
  2. همیشه در سفر احتمال ریختن آب و...روی کوله وجود دارد پس بهتر است که کوله اربعین طوری باشد که برای مدت طولانی خیس نماند و خیلی زود خشک شود.
  3. برای اربعین کوله‌ای تهیه کنید که قسمت‌هایی از آن قفل می‌شود.
  4. کوله‌پشتی مناسب پیاده روی اربعین باید چند قسمت مختلف داشته و هر بخش با زیپ بسته ‌شود تا شما بتوانید وسایل سفر خود را به‌خوبی مرتب و طبقه‌بندی کنید.
  5. کوله‌پشتی‌ دارای کمربند بخرید، داشتن این کمربندها کمک می‌کند تا مقدار زیادی از سنگینی بار کوله از روی دوش شما برداشته شود و در تمام قسمت‌های بدن پخش شود.
  6. کوله پشتی اربعین باید دارای بندها با پدهای نرم باشد که روی شانه قرار می‌گیرند.
  7. کوله‌هایی را برای اربعین انتخاب کنید که زیپ‌ها و دسترسی‌هایی از پایین یا از کنار کوله دارند. این کوله‌ها انتخاب بهتری هستند چون امکان دسترسی راحت‌تر به وسایل داخل کوله را فراهم می‌کنند.
  8. جنس کوله اربعین باید سبک باشد تا در حمل آن دچار مشکل نشوید.

چیدمان مناسب کوله پشتی اربعین

در سفر اربعین باید وسایل و مدارکی را به همراه داشته باشید که می توان به کفش مناسب ، لباس مناسب، کوله پشتی، دارو، پول، ظروف آب و پاسپورت و مدارک هویتی اشاره کرد. این وسایل را اینگونه در کوله پشتی خود جای دهید:

  • وسایلی که کمتر به آنها نیاز دارید، پایین کوله پشتی قرار دهید.
  • وسایل نیمه سنگین را در وسط کوله قرار دهید.
  • وسایل سنگین را در بالای کوله بگذارید.
  • مدارک، گوشی و داروهای مورد نیاز را در دسترس قرار دهید.
  • بطری آب و آشامیدنیها را جای جداگانه بگذارید.
  • کوله ای سبک همراه داشته باشید و از بردن وسایل غیر ضروری پرهیز کنید.
  • همراه داشتن لوازم شخصی، حوله، یک دست لباس راحتی، کفش مناسب پیاده روی، تنقلات انرژی زا و کم حجم برای این سفر ضروری است.
  • • نیازی به همراه داشتن غذا یا آب نیست، چون مقدار زیادی غذا و آب در مسیر موجود است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار