گوناگون

زمان افتادن بخیه در عمل لابیاپلاستی

زمان افتادن بخیه در عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با تغییر شکل اندام جنسی بانوان، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را برای برقراری رابطه افزایش می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این عمل و نتایج آن، لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

پارسینه: عمل لابیاپلاستی نوعی جراحی به‌شمار می‌رود که در آن، اندازه لابیای مینور دست‌کاری و کوچک‌تر می‌شود. بزرگی لابیا و وجود پوست اضافی می‌تواند سبب پیچ‌خوردن آن‌ها شود؛ بدین ترتیب بانوان در حین انجام فعالیت‌های گوناگونی همچون ورزش، رابطه جنسی و... ممکن است احساس درد کنند. لابیاپلاستی با تغییر شکل اندام جنسی بانوان، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را برای برقراری رابطه افزایش می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این عمل و نتایج آن، لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

لابیاپلاستی چیست و چطور انجام می‌شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم، این عمل به‌منظور تغییر شکل و اندازه لبه‌های واژن یا همان لابیا انجام می‌گیرد. لابیاها همان چین‌های پوستی اطراف واژن محسوب می‌شوند که از دهانه واژن حفاظت می‌کنند. عمل لابیاپلاستی بدین صورت انجام می‌شود که لابیاهای مینور یا لبه‌های بیرونی واژن و همچنین لابیاهای ماژور یا لبه‌های داخلی طی فرایندی بازسازی و کوچک می‌شوند. تغییر اندازه و شکل لبه‌ها هدف اصلی این عمل محسوب می‌شود. از سوی دیگر با انجام لابیاپلاستی می‌توان مشکلاتی را که هنگام فعالیت جنسی یا ورزشی مانند دوچرخه‌سواری ایجاد می‌شود، به‌خوبی برطرف کرد.

توجه داشته باشید که این عمل از حساسیت بالایی برخوردار است؛ به همین خاطر برای کاهش عوارض آن باید از یک پزشک باتجربه کمک بگیرید. دکتر طاهره فروغی فر متخصص زنان و زایمان و همچنین دارای فلوشیپ فوق‌تخصصی جراحی زیبایی و ترمیمی واژن، از علم و تجربه کافی برای انجام لابیاپلاستی برخوردار است. افرادی که قصد انجام عمل لابیاپلاستی را دارند، می‌توانند ضمن مراجعه حضوری و معاینه توسط پزشک، این عمل حساس را انجام دهند.

لابیاپلاستی به چه دلایلی انجام می‌گیرد؟

لابیاپلاستی ممکن است بنا بر دلایل مختلفی انجام گیرد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

احساس ناراحتی و درد: زمانی‌که لابیاهای افراد حالت نامتقارن داشته باشد، ممکن است فرد هنگام فعالیت‌های فیزیکی، سوزش، درد یا ناراحتی احساس کند.

ایجاد مشکلات بهداشتی: بهداشت فردی با وجود لابیاهای بزرگ ممکن است سخت شود و فرد را به مشکلات پوستی دچار کند.

ابتلا به عفونت: لابیاهای بزرگ ممکن است سبب شود ناحیه تناسلی دچار باکتری یا قارچ شود و عفونت‌های مداوم برای افراد ایجاد کند.

بهترشدن ظاهر اندام تناسلی: عده‌ای از افراد ممکن است بخواهند با انجام عمل لابیاپلاستی ظاهر ناحیه تناسلی را بهتر کنند و رضایت خود را در رابطه جنسی افزایش دهند.

ایجاد مشکل در روابط: روابط زناشویی افراد ممکن است بر اثر ظاهر لابیاها تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

images_1727521555_66f7e313bfaef

عدم رضایت از ظاهر: بسیاری از زنان از ظاهر لابیاهای خود ناراضی هستند و این موضوع می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس آن‌ها تاثیر بگذارد.

کم‌شدن اعتمادبه‌نفس: رضایت‌نداشتن از ظاهر لابیاها ممکن است به کاهش اعتمادبه‌نفس منجر شود و افراد را دچار اضطراب و افسردگی کند.

بخیه‌های لابیاپلاستی چه زمانی می‌افتد؟

نمی‌توان برای افتادن بخیه‌ها زمان دقیقی تعیین کرد؛ زیرا شرایط هر فردی با دیگری متفاوت است. معمولا طی 7 الی 14 روز بعد از عمل بخیه‌ها شروع به جذب‌شدن می‌کنند. البته این درصورتی اتفاق می‌افتد که بخیه‌ در عمل لابیاپلاستی جذبی باشد. اگر بخیه‌ها جذبی نباشند، پزشک زمان کشیدن بخیه‌ها را تعیین می‌کند و معمولا کشیدن بخیه‌ها دو الی سه هفته بعد از عمل انجام می‌گیرد.

برای انجام لابیاپلاستی از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌شود؟

دو روش مختلف به‌منظور کاهش اندازه لابیا وجود دارد که به شرح زیر است:

استفاده از روش تریم

بافت اضافی دو سمت لابیاهای مینور در طی تکنیک تریم برداشته می‌شود تا با لابیای ماژور حالت یکدست‌تری داشته باشد و سایز آن متناسب شود.

استفاده از تکنیک وج

در این تکنیک هر دو سمت لابیاها را به حالت Vشکل برمی‌دارند. با این تکنیک لابیاها ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کنند. درصورتی‌که نیاز باشد، قسمتی از لابیای ماژور نیز برداشته می‌شود. این به صلاحدید پزشک بستگی دارد که عمل را به‌صورت لیزری یا با چاقو انجام دهد. بخیه در عمل لابیاپلاستی معمولا به‌صورت جذبی است و کل فرایند عمل یک الی دو ساعت طول می‌کشد.

کاندیدهای لابیاپلاستی چه کسانی هستند؟

برخی از افرادی که کاندید مناسبی برای انجام لابیاپلاستی به‌شمار می‌روند، عبارت‌اند از:

  • خانم‌هایی که بعد از زایمان شاهد بزرگ‌تر شدن لابیای خود هستند.

  • کسانی که نسبت به‌ اندازه لابیای خود حساس شده‌اند و این موضوع بر کیفیت رابطه جنسی آن‌ها تاثیر منفی گذاشته‌است.

  • زنانی که بالارفتن سن‌وسال سبب تغییر اندازه و شکل لابیای آن‌ها شده‌است.

  • افرادی که نسبت به ظاهر غیرعادی لابیای خود حس خوبی ندارند.

  • زنانی که بزرگ‌بودن لابیاها آن‌ها را دچار ناراحتی و درد کرده‌است.

images_1727521555_66f7e313c5616

لابیاپلاستی چه عوارضی برای بیماران به‌همراه دارد؟

عمل لابیاپلاستی نیز مانند سایر عمل‌های جراحی ممکن است عوارضی برای افراد به‌دنبال داشته باشد. اگرچه اغلب این عوارض به‌صورت موقتی هستند، اما برای بهبود نیاز به مراقبت دارند. پیش‌ از اینکه برای این کار تصمیم‌گیری کنید، لازم است برخی عوارض آن را بشناسید:

درد: طبیعی است که از زمان عمل تا هنگامی که زخم‌ها خوب شوند و بخیه‌ها جذب شوند، مقداری درد داشته باشید که می‌توانید با مصرف مسکن آن را آرام کنید.

تورم و کبودی: نواحی عمل‌شده تا چند هفته بعد از لابیاپلاستی ممکن است کبودی و تورم داشته باشند.

خون‌ریزی: بعد از عمل ممکن است کمی دچار خون‌ریزی شوید که کاملا طبیعی است. درصورت تشدید خون‌ریزی بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

عفونت: شایع‌ترین عارضه‌ای که ممکن است برای هر بیماری پیش بیاید، عفونت است. بخیه در عمل لابیاپلاستی ممکن است دچار عفونت شود که با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توان آن را درمان کرد.

بی‌حسی: برخی افراد ممکن است در نواحی عمل‌شده احساس بی‌حسی کنند که البته به‌مرورزمان از بین می‌رود.

عدم تقارن لابیا: حتی پس از عمل جراحی نیز ممکن است لابیاها اندازه یکسانی نداشته باشند.

تغییر احساسات: ممکن است برخی از خانم‌ها بعد از انجام عمل در احساسات خود هنگام برقراری رابطه جنسی تغییراتی ببینند.

images_1727521555_66f7e313cbc30

چطور جراح مناسبی را برای انجام عمل انتخاب کنیم؟

ازآنجایی‌که لابیاپلاستی عمل بسیار حساسی است و نیاز به تبحر و تجربه زیادی دارد، باید نکات مختلفی را هنگام انتخاب دکتر مناسب خود در نظر بگیرید. با انتخاب یک دکتر مناسب و عمل‌کردن در یک مرکز درمانی پیشرفته می‌توانید ریسک‌های ناشی از عمل را تا حد زیادی کاهش دهید. به‌منظور انتخاب یک دکتر خوب بهتر است با افرادی که سابقه عمل لابیاپلاستی دارند، درباره پزشکی که آن‌ها را عمل کرده‌است، صحبت کنید. این کار موجب می‌شود با پزشکان مختلفی که در این حوزه فعالیت دارند، آشنا شوید.

همچنین صحبت‌کردن با دوستان و آشنایان می‌تواند راهنمایی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. از طریق مراجعه به سازمان‌های پزشکی یا انجمن‌ها نیز می‌توانید پزشکان متخصص را شناسایی کرده و از آن‌ها مشاوره بگیرید. از سوی دیگر، اگر پزشک موردنظر خود را برای عمل پیدا کردید، حتما سوابق کاری، تحصیلات و تجربیات وی را بررسی کنید تا نسبت به انتخاب خود مطمئن شوید. درصورتی‌که پزشک انتخاب‌شده توسط شما موفق نشود عمل را به‌خوبی انجام دهد، ممکن است عوارض مختلفی ازجمله عفونت و خون‌ریزی گریبان‌گیر شما شود.

images_1727521555_66f7e313cfde3

نتیجه‌گیری

مراقبت‌های پس از عمل لابیاپلاستی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به همین خاطر پس انجام این عمل حتما توصیه‌های پزشک خود را جدی بگیرید. سهل‌انگاری نسبت به صحبت‌های پزشک، مشکلاتی همچون عفونت، خون‌ریزی و طولانی‌شدن روند بهبودی را برای شما به‌همراه دارد. رعایت نکات بهداشتی سبب می‌شود بخیه‌ها زودتر جذب شوند و زخم‌ها هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کنند. اگر قصد دارید لابیاپلاستی را در شهر تهران انجام دهید، می‌توانید به یک پزشک فوق‌تخصص لابیاپلاستی همچون دکتر طاهره فروغی فر مراجعه کنید. دکتر فروغی فر ضمن برگزاری جلسات مشاوره، لابیاپلاستی را با کمترین عوارض انجام می‌دهد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد