گوناگون

پرفشاری خون، علت ۶۴ درصد سکته‌های مغزی

پارسینه: رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، گفت: پر فشاری خون علت 64 درصد سکته‌های مغزی و 49 درصد سکته‌های قلبی است.

دکتر «کوروش ساکی» رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در مراسم مشترک با اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات، به مناسبت گرامی‌داشت هفته سلامت در ارومیه، گفت: یک بررسی آماری نشان می‌دهد که بین 10 تا 64 درصد مردم مبتلا به پر فشاری خون هستند و از هر سه مرگ علت یک مرگ پر فشاری خون است.

وی مصرف مقادیر فراوان نمک را از علل شایع ابتلا به پر فشاری خون برشمرد و میزان مصرف استاندارد نمک در طول روز را 50 گرم اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هر 100 گرم نان مصرفی افراد در کشور 25 گرم نمک دارد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به بحث دخانیات و مصرف سیگار در تشدید ابتلا به پر فشاری خون، تغییر شیوه‌های زندگی، ماشینی شدن زندگی و کم‌تحرکی را یکی از مهم‌ترین عوامل بروز بیماری دانست و بر لزوم بازنگری در نحوه‌ی انجام فعالیت‌های فیزیکی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف تاکید کرد.



دکتر ساکی با بیان این‌که سلامت در سه حیطه‌ی رفاه اجتماعی، سلامت جسمی و سلامت روانی بررسی می‌شود، افزود: بزرگترین هنرمندی خداوند در خلقت این جهان چگونگی ایجاد ارتباط پیچیده میان اجزاست.


وی، دنیای امروز را عصر بمباران اطلاعاتی دانست و یادآور شد: رسالت اجتماعی خبرنگار، اطلاع‌رسانی در جهت پیشبرد اهداف در بستر جامعه‌ای سالم، پویا و پر تحرک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد