گوناگون

نگاهی به اقدامات ظالم ترین و بی رحم ترین پادشاهان تاریخ باستان + تصاویر

نگاهی به اقدامات ظالم ترین و بی رحم ترین پادشاهان تاریخ باستان + تصاویر

در اینجا پنج مورد از بدترین حاکمان ظالم تاریخ باستان آورده شده است.

به گزارش پارسینه، تاریخ مملو از حاکمان بی رحم، ظالم و تشنه قدرت است. جوزف استالین، آدولف هیتلر، پل پوت تنها چند موردی هستند که جهان در قرن گذشته دیده است. بیایید نگاهی عمیق‌تر داشته باشیم و اقدامات ظالم ترین و بی رحم ترین پادشاهان تاریخ باستان را بررسی کنیم.

 

۱) آتیلا هون: آتیلا هون که از سال ۴۳۴ تا ۴۵۳ پس از میلاد بر امپراطوری هونیک حکومت می کرد، به عنوان "مصیبت خدا" شناخته می شد. آتیلا پس از به دست گرفتن قدرت با کشتن برادر بزرگترش (بلدا)، امپراطوری خود را به مناطقی از آلمان، بالکان و روسیه گسترش داد.

shutterstock_1965158485

هون ها چه کسانی بودند؟

هون ها از اهالی اوراسیا و کوچ نشین بودند که جنگجویانشان در هنگام حمله به قربانیان خود با اسب، فریادهای عجیب و صداهای دیگر در می آوردند. این جنگجویان، از جمله آتیلا، سوارکاران متخصص بودند. او همچنین یک رهبر نظامی درخشان به حساب می آمد. برخی از رهبران رومی آنقدر از او می‌ترسیدند که برای جلوگیری از تهاجم، پول حفاظت پرداخت می کردند.

آتیلا هون چگونه مرد؟

آتیلا هون در شب عروسی خود به طور غیرمنتظره ای در خواب از دنیا رفت. سپس هون ها، افرادی را که او را با ثروتش دفن کرده بودند کشتند تا محل قبر او راز بماند.

۲)کالیگولا : امپراطور روم، کالیگولا تنها چهار سال، از سال ۳۷ تا ۴۱ پس از میلاد، حکومت کرد. اما در این مدت کوتاه، به یک حاکم دیوانه و سادیست تبدیل شد. هنگامی که او برای اولین بار قدرت را به دست گرفت، به تبعیدیان اجازه داد به رم بازگردند، مالیات نامطلوب را حذف کرد و برخی اصلاحات را که شهروندان از آن حمایت کردند، اعمال کرد.

Caligula-Lazienkowski-Park-Warsaw

اما او به سرعت نامنظم شد. اگرچه به طور قطعی مشخص نیست، نظریه های مختلفی در مورد شرایط پزشکی وجود دارد که ممکن است منشأ شخصیت آشفته او باشد - از جمله سفلیس، صرع و بیماری روانی.

کالیگولا به چه دلیل شناخته شده است؟

کالیگولا به خاطر سلطنت غیرعادی و غالباً مستبد خود مشهور بود. برخی از اعمال ظالمانه او شامل وادار کردن یک رقیب سیاسی به خودکشی، دویدن سناتورها در مقابل ارابه او تا کیلومترها، تجاوز به همسران و دختران سناتورها و ... برخی از این اعمال بود.

کالیگولا چگونه مرد؟

سلطنت کالیگولا زمانی به پایان رسید که نگهبانان خود او را ترور کردند، اولین امپراتوری که به این ترتیب جان باخت.

۳) ایوان مخوف : ایوان مخوف اولین شاهزاده بزرگ مسکو از ۱۵۳۳ تا ۱۵۴۷ بود و بعداً تا زمان مرگش در سال ۱۵۸۴ به عنوان "تزار تمام روسیه" حکومت کرد. هنگامی که همسرش آناستازیا در سال ۱۵۶۰ درگذشت، او متقاعد شد که دشمنانش او را مسموم کرده اند. این منجر به پارانویای فزاینده و بی‌ثباتی روانی او شد که انگیزه او را برای شکنجه و کشتن هرکسی که به‌عنوان رقیب سیاسی می‌دانست، برانگیخت. اما او به همین جا بسنده نکرد.

shutterstock_492650623 (2)

ایوان مخوف چه کرد؟

یکی از بدنام ترین کارهای ایوان، خلق سازمان «Oprichniki» بود. این سازمان محافظان کشیشان را به قتل رساند و کلیساهای آنها را غارت کرد، مقامات دولتی را زنده زنده سوزاند و خانواده های آنها را در رودخانه غرق کرد. اجناس تاجران و بازرگانان را توقیف و فروشگاه هایشان را تخریب کرد و اغلب کشته شدند

ایوان مخوف چگونه مرد؟

طبق گزارش ها، ایوان در روز مرگش با بوگدان بلسکی (اشراف زاده روسی) شطرنج بازی می کرد. او ناگهان سقوط کرد و چند ساعت بعد جان باخت.

۴) تیمور: این فاتح مغول در سال ۱۳۳۶ به دنیا آمد. تیمور در اوایل زندگی به یک جنایتکار تبدیل شد و اجناس و حیوانات را از مسافران می دزدید. او پس از اصابت تیر به پای راست و دست راستش جراحات شدیدی را متحمل شد و هرگز نتوانست به طور کامل از اندام راستش استفاده کند.

shutterstock_2154833473

تیمور چه کرد؟

تیمور به ویژه به دلیل مهارت نظامی و وحشیانه مبارزاتش شناخته شده است. او اردوکشی های نظامی را در سراسر آسیای غربی، جنوبی و مرکزی، قفقاز و جنوب روسیه رهبری کرد. تهاجمات او اغلب با تاکتیک های خشن و ویرانی های گسترده مشخص می شد.

وقتی نوبت به فتح یک شهر می رسید، بی رحم بود، به سرعت کسانی را که مقاومت می کردند به قتل می رساند. تخمین زده می شود که ارتش او، ۱۷ میلیون نفر را کشته است، تقریباً پنج درصد از جمعیت آن زمان.

او جمجمه انسان ها را به نمایش می گذاشت و وحشی گری خود را نمایان می ساخت.

تیمور چگونه مرد؟

تیمور در سال ۱۴۰۵ در حالی که در نبرد نظامی برای فتح چین بود درگذشت. مرگ او سرآغاز زوال امپراطوری او بود. جانشینان تیمور نتوانستند سرزمین های وسیعی را که او فتح کرده بود حفظ کنند و این امر منجر به تکه تکه شدن امپراطوری شد.

۵) ولاد شمشیرباز : اعتقاد بر این است که شخصیت تخیلی دراکولا که توسط برام استوکر خلق شده است، از ولاد، الهام گرفته شده است. ولاد در سال ۱۴۳۱ به دنیا آمد و شاهزاده والاچیا، منطقه ای از رومانی بود.

shutterstock_1082670965

ولاد شمشیرباز چه کرد؟

او که به عنوان یک قهرمان ملی رومانی به دلیل دفاع از مردمش در برابر تجاوزات خارجی شناخته می شود، به دلیل روش های وحشیانه ای که علیه دشمنانش استفاده می کرد، شناخته می شد. به چوب بستن روش مورد علاقه او برای شکنجه و اعدام بود

هنگامی که سه مرد عثمانی حاضر نشدند کلاه خود را در حضور او بردارند، او کلاه ها را به سر آنها میخکوب کرد. 

ولاد شمشیرباز چگونه مرد؟

مرگ ولاد شمشیرباز، با تئوری های مختلفی در هاله ای از ابهام است. معمولاً اعتقاد بر این است که او در دسامبر ۱۴۷۶ در نبرد با عثمانی‌ها در نزدیکی بخارست کشته شد. برخی معتقدند که پسر خودش در طول نبرد یا در یک سفر شکار به او خیانت کرده و ولاد شمشیرباز کشته شده است. نسخه دیگری او را در حال مرگ در یک شکست توصیف می کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار