گوناگون

درمان سنگ کلیه، بدون جراحی

پارسینه: یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: 96 درصد سنگ‌ها امروزه با سنگ‌شکنی و آندوسکوپی قابل درمان بوده و برای درمان نیازی به ایجاد شکاف در پهلو نیست.

یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: 96 درصد سنگ‌ها امروزه با سنگ‌شکنی و آندوسکوپی قابل درمان بوده و برای درمان نیازی به ایجاد شکاف در پهلو نیست.

دکتر حسین کرمی ، با بیان این که سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در ایران است که باعث احساس درد شدید کلیه‌ها به علت حرکت سنگ کلیه به لوله حالب در افراد می‌شود، افزود: رژیم غذایی پروتئین، نوشیدن کم آب، مصرف زیاد نمک و تشکیل سنگ کلیه می‌تواند باعث تشکیل سنگ کلیه در بدن افراد شود. به همین علت بهتر است افراد رژیم غذایی روزانه خود را تعدیل و از مصرف پروتئین حیوانی بیش از حد خودداری کنند. همچنین میزان مصرف نمک در وعده‌های غذایی خود را کم کنند.

وی توصیه کرد: هر شش ماه سونوگرافی از کلیه‌ها و مثانه با نظر پزشک متخصص ارولوژی ضروری است و در صورت تشخیص سنگ در کلیه باید نسبت به درمان آن اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد