گوناگون

پوستی زیبا و جوان با این رژیم غذایی

پوستی زیبا و جوان با این رژیم غذایی

پارسینه: اثر تغذیه در داشتن پوست سالم و زیبا همه مردم دوست دارند پوستي شاداب، شفاف و جوان داشته باشند، براي همين هم شيوه‌هاي مختلفي را امتحان مي‌كنند تا به اين هدف برسند. در اين ميان، گروهي هم بر اين باورند كه با مصرف مواد غذايي خاصي مي‌توان سلامت پوست را حفظ كرد و شفافيت و شادابي بيشتري به آن بخشيد. خيلي‌ها هم ترجيح مي‌دهند ميوه‌ها و سبزيجات را به صورت موضعي روي پوست‌شان بگذارند تا سلامت و لطافت آن افزايش يابد. اما آيا واقعاً مصرف مواد غذايي با سلامت پوست و مو در ارتباط است؟

8 ماده غذایی موثر برای سلامت پوست
محققان علوم تغذیه معتقدند که یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می تواند نقش موثری در سلامت و شفافیت پوست داشته باشد. درهمین زمینه آنها معتقدند که مصرف 8 ماده غذایی زیر می توانند واقعا در شفافیت، سلامت و زیبایی پوست نقش موثری ایفاء نمایند.
آواکادو
خوردن این میوه استوایی به خاطر این که منبع غنی از بیوتین است می تواند باعث شفافیت پوست شود. حتی به دلیل وجود مقادیر بالایی از ویتامین H یا بیوتین در میوه آواکادو، برخی از متخصصان زیبایی معتقدند که استفاده از آواکادو در ماسک های موضعی پوست نیز می تواند بسیار مفید باشد، چون که حضور این میوه در ماسک های مورد استفاده می تواند میزان آبرسانی به سلول های پوست را مطلوب تر نماید.
چای سبز
مصرف 4 فنجان چای سبز در روز به دلیل این که منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنل ها می باشد، در جوان سازی پوست موثر است. به همین دلیل هم هست که مردم مشرق زمین که چای سبز بیشتر مصرف می‌کنند، اکثرا دارای پوست های جوانتری می باشند.
گوجه فرنگی رسیده
منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن می باشد. مطالعه جدیدی در آلمان نشان داده که مصرف گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون به مدت 10 هفته، پوست شرکت کنندگان در مطالعه را در برابر آفتاب سوختگی محافظت کرده. به عبارت ساده تر می توان گفت که گوجه فرنگی و روغن زیتون می توانند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای بدن عمل نمایند. ( وب سایت سلامت دکتر سوشا )
ماهی سالمون
حاوی منابع غنی از ترکیب آنتی اکسیدانی موسوم به آستاگزانتیم است که می تواند در انعطاف پذیری سلول های پوست موثر باشد. به این ترتیب مانع از شکنندگی و بروز خطوط چروک بر روی سطح پوست شود. ( دکتر سوشا )
تخم مرغ
یک منبع غنی از پروتئین کاملی موسوم به آلبومین می باشد که به همراه ویتامین H ( بیوتین ) موجود در خود می‌تواند مانع از خشکی پوست شود. به عبارت دیگر افرادی که به طور منظم در رژیم غذایی خود از تخم مرغ استفاده می کنند، اغلب دچار خشکی پوست نمی شوند.
انار
ازجمله میوه های زمستانی است که برخی محققان علوم تغذیه و سلامت در مورد آن معتقدند که می تواند با تحریک کلاژن سازی بر زیر پوست باعث پرشدن بافت زیر پوست شود و نهایتا مانع از چروک خوردگی پوست در سنین بالا گردد.
گردو
از جمله دانه های روغنی است که به دلیل غنی بودن از اسید چرب امگا 3 می تواند باعث درخشندگی پوست و مو شود.
حبوبات
از این مواد غذایی به عنوان منابع غنی پروتئین گیاهی یاد می شود. در واقع پروتئین ها برای ترمیم بافت ها مورد نیاز می باشند و بافت پوستی هم از جمله بافت هایی است که به ترمیم نیاز دارند. پروتئین حبوبات وقتی که خورده شود، به آمینواسیدهای تشکیل دهنده خود تبدیل می گردد. این آمینو اسیدها در بافت پوست برای ترمیم و ساخت بافت کلاژن ،برای استحکام سلول های پوستی و سلامت آنها به کار می روند.
سخن آخر
در مجموع، اگر فردی بتواند در رژیم غذایی روزانه و هفتگی خود از هشت ماده غذایی ذکر شده استفاده نماید، می‌تواند مطمئن باشد که سالیان سال ، نگرانی در مورد پوست خود نخواهد داشت.
منبع: دکتر سوشا

ارسال نظر

  • ناشناس

    گوجه فرنگی چنانچه مدت کوتاهی با کمی روغن زیتون پخته شود؛ میزان لیکوپن آن بیشتر میشود، در ضمن اگر کمی فلفل سیاه روی آن بپاشید، خوشمزه تر هم میشود .
    برای خفظ شادابی و جوانی و طراوت پوست، نوشیدن مقدار کافی آب در روز را فراموش نکنید.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد