گوناگون

آیا پلاستیک عامل اوتیسم است؟

آیا پلاستیک عامل اوتیسم است؟

BPA ممکن است در سطوح استروژن در نوزادان و پسران مدرسه‌ای نقش داشته باشد که می‌تواند بر شانس تشخیص اوتیسم تأثیر بگذارد.

به گزارش پارسینه و به نقل از روزنامه جام جم، نتایج مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده بازخوردهای زیادی در مورد نقش پلاستیک در ایجاد اوتیسم ایجاد کرده است؛ به‌طور خاص، این مطالعه بر قرارگرفتن در معرض یکی از اجزای پلاستیک سخت - بیسفنول A یا BPA - در رحم و خطر ابتلای پسران به این اختلال رشد عصبی متمرکز بوده است.

نکته مهم این که این مطالعه به‌طور مستقیم نشان نمی‌دهد پلاستیک‌های حاوی BPA باعث اوتیسم می‌شود اما نشان می‌دهد BPA ممکن است در سطوح استروژن در نوزادان و پسران مدرسه‌ای نقش داشته باشد. 

این داده می‌تواند بر شانس تشخیص اوتیسم تأثیر بگذارد. BPA جزو پلاستیک‌های سخت است که برای چند دهه مورد استفاده قرار گرفته است.

از آنجا که BPA در پلاستیک‌های مورد استفاده برای غذا و برخی ظروف نوشیدنی یافت می‌شود، بسیاری از افراد هر روز در معرض سطوح پایین BPA قرار می‌گیرند. نگرانی در مورد تأثیر BPA بر سلامت ما مدتی است که مورد بحث قرار گرفته است زیرا می‌تواند اثرات هورمون استروژن را در بدن ما نیز به‌طور ضعیف تقلید کند که محققان گروهی متشکل از ۱۰۷۴ کودک استرالیایی را بررسی کردند. تقریبا نیمی‌شان پسر بودند.

آنها دریافتند که ۴۳ کودک (۲۹ پسر و ۱۴دختر) در هفت تا ۱۱سالگی(میانگین ۹ سال) تشخیص اوتیسم داشتند. آنها ادرار ۸۴۷ مادر را در اواخر بارداری جمع‌آوری کردند و مقدار BPA را اندازه گرفتند.

سپس تجزیه و تحلیل خود را روی نمونه‌هایی با بالاترین سطح BPA متمرکز کردند.آنها همچنین تغییرات ژنی را با تجزیه‌و‌تحلیل خون از بند ناف هنگام تولد اندازه‌گیری کردند تا فعالیت آنزیم آروماتاز را ​​که با سطح استروژن مرتبط است، مورد بررسی قرار دهند.

این تیم در نهایت ارتباطی بین سطوح بالای BPA مادر و خطر بیشتر اوتیسم در پسران با فعالیت آروماتاز ​​کم شناسایی کردند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار