گوناگون

پورمحمدی: یارانه‌ها افزایش می‌یابد

پارسینه: نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بانک مرکزی نباید تسلیم سیاست‌های یک‌جانبه دولت باشد و باید مستقل شود و نظام برنامه‌ریزی نیز باید مجددا به کشور برگردد.

مصطفی پورمحمدی صبح امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز گفت: اگر بخواهیم به اقتصاد کمک کنیم باید به زیرساخت‌های نظام اداری، بیمه، بانک، گمرک، نظام تأمین اجتماعی و نظامات تعرفه و عوارض توجه شود.

تا در این حوزه‌ها تحول ایجاد نکنیم تولید موفق نمی‌شود، چرا که تولید به همه عوامل بستگی دارد. امروزه اگر تولید کننده بخواهد یک جواز شهرداری و اجازه محیط زیست بگیرد کارش زمین‌گیر می‌شود و باید نظام اداری به‌طور اساسی متحول شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: آنچه دولت باید انجام دهد، بسترسازی، اعطای مجوزها، بهبود فضای کسب و کار است که این‌ها به دوش دولت است. بنده نیز در برنامه‌ای روی این موضوعات تمرکز دارم و سعی خواهم کرد از تجربیات خود در خصوص نظام اداری استفاده کنم. بنده در پنج سال گذشته با مشکلات ریز و درشت نظام اداری دست و پنجه نرم کرده و می‌دانم که بازسازی نظام اداری بسیار سخت است.

ولی معتقدم اگر برنامه جدی داشته باشیم و به خدا توکل کنیم حتماً خدا به حرکت ما برکت می‌دهد.

پورمحمدی ادامه داد: گرانی‌ مشکل امروز تولید است، اگر به تولید رسیدیم و تولید از نظر کمیت و کیفیت رونق گرفت و هزینه تولید پایین آمد و رقابتی شد و آنگاه تولید تأمین‌کننده هزینه‌های کشور می‌شود، در کنار تولید اشتغال ایجاد می‌شود، تولید نقدینگی را هدایت کرده و افزایش کالا ارزآور است و درآمد کشور را بالا می‌برد.

فضای کلی کشور اقتضای یک تحول جدی را دارد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر رفع‌کردن مشکلات تولید کشور گفت: امروز اگر یک فعال اقتصادی بخواهد دست به تولید بزند باید هفت خانی را طی کند تا مجوز این کار را دریافت کند.

وی ادامه داد: فضای کلی کشور اقتضای یک تحول جدی را دارد، مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید می‌کند. این‌که ایشان می‌فرمایند حماسه اقتصادی ابزاری دارد که به طور مشخص باید این ابزار به دست آمده، فراهم شود و به دنبال اجرای آن حرکت کنیم و نشان دهیم این اتفاق دارد می‌افتد.

پورمحمدی ادامه داد: اگر فعالان اقتصادی به عملکرد اقتصادی دولت بنده نمره موفق بدهند ما دولت خود را موفق می‌دانیم، برای تحقق این موفقیت جای دور هم نمی‌رویم. چون معتقدیم اگر کشور بخواهد تغییر کند از فعالیت همین فعالان اقتصادی اتفاق می‌افتد، چرا که راهکار دیگری ندارد و هر کاندیدایی که وارد عرصه انتخابات می‌شود باید به مجموعه فعالان اقتصادی اعتماد کنند.

جهاد امروز احیای اقتصاد کشور است

پورمحمدی با بیان این‌که جهاد امروز کشور، حرکت انقلابی، فرهنگی، امنیتی و احیای اقتصاد کشور است، گفت: اگر نتوانیم اقتصاد را احیا کنیم سایر شعارها نیز بر زمین خواهد ماند.

نظام برنامه‌ریزی باید مجدداً به کشور برگردد

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به سؤال یکی از فعالان اقتصادی که پرسید برنامه شما برای بانک مرکزی چیست، گفت: بدون تردید بانک مرکزی تحت سلطه دولت نمی‌تواند کارشناسی صحیحی را اعمال کند، بانک مرکزی نباید تسلیم سیاست‌های یکجانبه دولت باشد و باید مستقل شود و نظام برنامه‌ریزی نیز باید مجددا به کشور برگردد.

وی اضافه کرد: البته معتقدم سازمان برنامه سازمان موفقی نبود. بنده همان زمان به دوستان سازمان برنامه‌ریزی انتقاد داشتم که چرا از نظامات نوین برنامه‌ریزی استفاده نمی‌کنند. به همین خاطر زعم من از احیاء سازمان برنامه‌ریزی، نظام برنامه‌ریزی است نه سازمان گذشته.

تنها راه نجات کشور احیای تولید است

وی در پاسخ به این سؤال که دولت‌ها زمانی که با مشکل فروش نفت مواجه می‌شوند، تولید را از یاد می‌برند، شما چه برنامه‌ای برای این مشکل دارید، گفت: بنده نمی‌خواهم وعده بدهم. باور و اعتقاد من این است که تنها راه نجات کشور احیاء تولید است. الآن که فروش نفت ما کاهش پیدا کرده است تنها راهی که پیش روی ما است افزایش تولید است.

نظر پورمحمدی درباره یارانه‌ها

وی در خصوص یارانه‌ها گفت: بنده معتقدم مبلغ یارانه را باید افزایش داد، اما حداکثر برای سه دهک مبلغ را افزایش دهیم، در این سه دهک چند گروه که عموما شامل محرومان است حضور دارند که متاسفانه حجم شان بزرگ شده است. متاسفانه این حجم محرومان کشور زیبنده جامعه ما نیست.

پورمحمدی اظهار کرد: به عنوان یک نظام سالم مردمی باید عادلانه رفتار کرده و تلاش کنیم محرومین جامعه تأمین شوند. بخش دوم یارانه متوجه تأمین اجتماعی طبقه متوسط است. طبقه متوسط هر قدر بزرگ‌تر شود آن جامعه سالم‌تر است. امروز هزینه درمان بالا رفته است که ۷۰ درصد آن از سوی مردم تأمین می‌شود. باید تلاش کرد که این هزینه را کاهش داده و به نحوی اعمال شود که سی درصد آن را مردم تأمین کنند. بخش سوم یارانه‌ها باید متوجه تولید شود. اگر به بخش تولید کمک نکنیم این بخش احیاء نمی‌شود.


منبع:افکار نیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد