گوناگون

چرا ائتلاف اکثریت نامزد نهایی اش را اعلام نمی کند؟

چرا ائتلاف اکثریت نامزد نهایی اش را اعلام نمی کند؟

پارسینه: فشارها برای معرفی نامزد نهایی بیشتر شده و طیف های حامی و ...

پارسینه - گروه سیاسی: بازار داغ ائتلاف ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بسیار گرم است. پدیده ای که پیش تر فقط در انتخابات مجلس و شوراها به چشم می خورد، می خواهد این بار حضور پررنگی در انتخاب رییس دولت یازدهم داشته باشد اما سوالی که ذهن همه را به خود مشغول کرده، این است که این ائتلاف ها خروجی خود را چه زمانی اعلام خواهند کرد؟ آیا اعضای ائتلاف ها همگی ثبت نام هم خواهند کرد و یا قبل از شروع ثبت نام ، پشت یک نفر قرار می گیرند و برای او تبلیغ می کنند؟ گویا کسی هم قرار نیست به این سوالات پاسخ دهد و همه چیز به آینده نزدیک موکول می شود، آینده نزدیکی که مشخص نیست چه زمانی است.

ائتلافی که خیلی زودتر از دیگران برای انتخابات این دوره شکل گرفت و به نظر می رسید به یک خروجی مشخص دست پیدا می کند، خیلی زود هم رنگ ائتلافی خود را از دست داد و حالا هر عضو آن ساز خود را می زند. 2+1 گویا قرار نیست مساوی یک نفر شود و به همان قانون ریاضی 2+1 مساوی 3 ، عمل خواهد کرد. پس ولایتی و قالیباف و حداد عادل به صورت جداگانه وارد کارزار انتخاباتی می شوند و حداقل اینگونه پیش بینی می شود تا که هر سه این ها ثبت نام کنند و همه چیز به ایام انتخابات موکول شود. پس نباید منتظر به موفقیت رسیدن ائتلاف بود.

از طرف دیگر، ائتلاف اکثریت اصولگریان، که بخش بیشتری از طیف های اصولگرا را پوشش می دهد، هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است و مشخص نیست چرا نامزد نهایی خود را معرفی نمی کند. این ائتلاف در ابتدا نام ائتلاف "جبهه پیروان خط امام و رهبری" نام داشت و منوچهر متکی، محمدرضا باهنر و یحیی آل اسحاق در آن عضو بودند و اما خیلی زود به «ائتلاف اکثریت اصولگرایان» تغییر نام دادند. تغییری که به واسطه پیوستن دو چهره روحانی اعضای این ائتلاف را به ائتلاف 5 نفره همراه با مصطفی پورمحمدی و محمدحسن ابوترابی فرد رساند. که نام نهایی آن شد ائتلاف اکثریت اصولگرایان .


محمدرضا باهنر یکی از اعضای این ائتلاف، اعلام کرده پیش از آغاز ثبت نام نامزدها، ائتلاف خروجی خود را معرفی خواهد کرد اما با اینکه چند روز بیشتر به فرارسیدن موعود ثبت نام نمانده هنوز اراده روشنی برای معرفی یک شخص واحد دیده نمی شود. البته حجت الاسلام ابوترابی هم در روزهای گذشته خبر داده که در روزهای پیش رو با مشخص شدن نظرسنجی ها، نامزد نهایی ائتلاف معرفی خواهد شد.

این اظهارنظرها نشانگر این است که فشارها برای معرفی نامزد نهایی بیشتر شده و طیف های حامی و اعضای ستادهای انتخاباتی بر معرفی هر چه زودتر نتیجه ائتلاف، اصرار دارند، برای همین 5 نفر ائتلاف در هر محفلی با این سوال مواجه می شوند که چه زمانی نامزد نهایی ائتلاف معرفی خواهد شد.

آنچه مشخص است، به دلیل تعدد نفرات ائتلاف اکثریت اصولگرایان، این گروه نمی توانند با تاکتیک 2+1 پیش بروند و اگر نامزد مورد نظرشان دیرتر معرفی شود، ستادهای تبلغاتی اصولگریان همچنان با ابهام به کار خود می پردازند و نمی توانند برای برنامه ریزی های تبلیغاتی روی یک شخص تمرکز نمایند. حتی اگر از این ائتلاف چند نفر هم بیرون بیایند و اعلام شود ائتلاف به شکست انجامیده کارآیی ستادهای انتخاباتی اعضا بیشتر از آنچه امروز شاهد آن هستیم خواهد بود.



ارسال نظر

  • SASAN

    چرا ائتلاف اکثریت نامزد نهایی اش را اعلام نمی کند؟
    شاید با نگاهی به رییس جمهور فعلی اونها هم به اعتماد به نفس کاذب رسیده و هرکدام میخواهد رییس شود!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد