گوناگون

انگشت اتهام فدايي به سوی ابراهيم يزدي

پارسینه: عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي معتقد است در تمامي مقاطع تخريب و سياه‌نمايي عليه دولت نهم، ابراهيم يزدي مشاهده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حسين فدايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي كه روز گذشته در نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با عنوان جريان‌شناسي فتنه سخن مي‌گفت، حوادث پس از انتخابات را پنج دسته دانست.

وي افزود:‌برخي مي‌گويند حوادث پس از انتخابات يك بداخلاقي سياسي و انتخاباتي بوده است به گونه‌اي كه در مناظره احمدي‌نژاد با ديگران حرف‌هايي زده شد كه موجب وارد شدن به حريم مسائل شخصي افراد و توهين‌هاي گسترده شد. از اين رو مردم تحريك شده و به خيابان‌ها آمدند. مي‌توان گفت اين نظريه را برخي نامزدهاي انتخاباتي، هاشمي‌رفسنجاني و حتي برخي اصولگرايان مطرح كردند.
اين نماينده مجلس تاكيد كرد: درست است كه بداخلاقي سياسي صورت گرفته اما بداخلاقي از زماني كه احمدي‌نژاد وجود خارجي نداشت صورت گرفته بود و اين بحث دو نفر نبود كه احمدي‌نژاد چيزي بگويد و هاشمي ناراحت شود.

اين نماينده مجلس با اشاره به دوره نهم انتخابات رياست جمهوري افزود: در آن دوره برخي تصميم گرفتند چنانچه راي نياوردند مردم را به خيابان‌ها بكشانند بايد از خود بپرسيم در آن زمان چه بحث اخلاقي صورت گرفته بود.

فدايي گفت:‌خوشبختانه درآن زمان مسئولين متوجه شدند و جلوي اين اقدامات را گرفتند.
عضو كميسيون اصل نود قانون اساسي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به دو سال پيش خاطر نشان كرد:‌دو سال پيش عده‌اي تحليل كردند كه شرايط اجتماعي كشور بحران زده است اين ديگر چه ربطي به مناظره‌ها داشت؟ حمايت از دولت در آن زمان تحريم شد. در هر صورت اين نظريه را قبول داريم كه بداخلاقي سياسي صورت گرفته است اما آن را منحصر به يك نامزد نمي‌دانيم و علت اصلي حوادث پس از انتخابات نيز اين نظريه نيست.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي نظريه دوم را جنگ قدرت بين جريانات سياسي دانست و يادآور شد:‌برخي مي‌گويند گروه‌هاي سياسي پس از مبارزات انتخاباتي هنگامي كه راي نياوردند به خيابان‌ها آمدند در صورتي كه اين هم علت كامل و اصلي نيست اين گروه‌ها دوره‌هاي قبل هم بودند اما به قانون همواره تمكين مي‌كردند.

وي با تاكيد بر اينكه برخي نظريه سوم را جنبش اجتماعي مردم مي‌دانند گفت: گفته مي‌شود اتفاقاتي درجامعه افتاده بود كه منجر به نارضايتي مردم شد و همين مردم وقتي ديدند مطالبات انباشته‌شده‌شان از سوي دولت پاسخ داده نمي‌شود دست در دست يكديگر اين حركت اجتماعي را سامان دادند. درست است كه مردم به دنبال تغيير بودند اما بايد بگوييم مردم ما به دنبال احياي گفتمان انقلاب بودند.
وي با اشاره به دوم خرداد 76 اظهار داشت: در آن زمان هنگامي كه مردم مشاهده كردن گفتمان رهبر معظم انقلاب كه آن همه بر آن تاكيد شده بود توسط عده‌اي در حال زاويه پيدا كردن تحت عنوان توسعه اقتصادي است، به دنبال احياي گفتمان انقلاب اسلامي بودند.

وي افزود: در هشت سال اصلاحات مردم مشاهده كردند گفتمان اصلاحات كه تحت عنوان توسعه سياسي و آزادي مطرح شده بود در حال زاويه پيدا كردن است. چرا كه مي‌دانستند آزادي با مبناي انقلاب اسلامي و مبناي نظام ليبرال و دموكراسي متفاوت است و مردم اين آزادي را نمي‌خواستند كه نتيجه آن بي‌بند و باري باشد و معتقد بودند آزادي كه خداوند در اسلام به انسان داده است هيچ‌كس نداده است.
فدايي گفت:‌هم 13 ميليون و هم 24 ميليون نفر ديگر به دنبال تغيير بودند و اگر نتوانستيم مطالبه اجتماعي‌مان را توسعه دهيم كم گذاشته‌ايم چرا كه همواره بايد پرچم مبارزه با ظلم و تعبيض را در دست بگيريم.
اين نماينده مجلس گفت: ‌مردم در دور نهم انتخابات به دنبال احياي گفتمان انقلاب بودند و تصور كردند با مديريت احمدي‌نژاد اين موضوع نتيجه مي‌دهد و الان هم اگر بدانند با مديريت احمد‌ي‌نژاد نتيجه‌اي حاصل نمي‌شود به دنبال شخص ديگري مي‌روند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نظريه چهارم را كودتاي نرم دانست و در تعريف كودتاي نرم گفت: چنانچه ديروز نظام سلطه قصد ايجاد تغيير در كشوري را داشت با توپ و تانك وارد عرصه مي‌شد و ماهيت كودتاگران مشخص بود اما در چند سال اخير اين مدل تغيير پيدا كرده است و نام آن را تغييرات اجتماعي گذاشته‌اند به گونه‌اي كه با ايجاد تغيير در ذهن افراد جامعه و امواج تبليغاتي افكار عمومي را به دنبال اهداف خود مي‌برند.

فدايي مطرح‌كنندگان كودتاي نرم را شامل دو دسته دانست، دسته اول توسط گروه‌هاي افراطي و انحرافي دوم خردادي و دسته دوم كودتا توسط احمدي‌نژاد.

اين نماينده مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: به نظر من كودتاي نرم به معناي آنكه نظام سلطه و دشمنان ضدانقلاب دست در دست هم و توسط گروه‌هاي افراطي اقداماتي را انجام داده‌اند صحيح است اما كسي همچون احمدي‌نژاد كه در راس قدرت است ديگر نيازي به كودتا ندارد.

وي در اين لحظه خطاب به جمع گفت: اگر كسي مي‌گويد احمدي‌نژاد كودتا كرده بيايد اينجا با هم بحث كنيم.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي نظريه پنجم و آخر را فتنه بزرگ دانست و گفت: برخي از افراد معتقدند كه اين حوادث يك فتنه بزرگ بوده است.
فدايي در تعريف فتنه گفت: فتنه به معناي آن است كه فضا به حدي غبارآلود شود كه امكان تشخيص حق از باطل دشوار باشد و مرزها به هم بريزد تا فضايي درست شود كه با به وجود آمدن ابهامات تشخيص حق و باطن دشوار شود.

اين نماينده مجلس فتنه پس از انتخابات را ريشه‌دار، عميق و گسترده دانست و گفت: ريشه‌دار به معناي آن است كه اين فتنه پيشينه تاريخي گسترده و طولاني‌اي داشته است.

وي6 مقطع از فتنه‌هاي شكل‌گرفته از پيش از انقلاب تا به الان را توضيح داد و گفت: مقطع اول در آستانه شكل‌گيري انقلاب بوده است كه در آن زمان آرايش سياسي به دو دسته چپ كه شامل حزب توده و فدائيان خلق و همچنين راست كه شامل جبهه ملي مي‌شده بوده است. همچنين يك جبهه مدعي نيز وجود داشته كه شامل سازمان مجاهدين خلق كه جناح چپ را تشكيل مي‌دهد و همچنين نهضت آزادي كه جناح راست را تشكيل داده بودند وجود داشت.

اين عضو كميسيون اصل نود قانون اساسي در ادامه اين احزاب و گروه‌ها را احزاب همراهي‌نكننده امام در دوران انقلاب دانست و گفت: اين افراد نهضت امام را يك نهضت كور و به بن‌بست رسيده مي‌دانستند و افرادي همچون يزدي، بني‌صدر و قطب‌زاده هنگامي كه امام در فرانسه بود پا جلو گذاشتند و هنگامي كه ديدند انقلاب رو به پيروزي است خودشان را متظاهر به همراهي انقلاب نشان دادند.

فدايي مقطع دوم را از پيروزي انقلاب تا هفتم تير سال 1360 دانست و گفت: اولين حركت در اين مقطع اعلام رفراندوم و همه‌پرسي براي جمهوري اسلامي در سال 58 بوده است در اين مقطع تمام جريانات به اضافه ديگر جريانات جلو آمده و در رابطه با اصل همه‌پرسي موضع گرفتند.
وي تاكيد كرد: همين جريانات در جنگ هم ما را همراهي نكردند مساله شريعتمداري را مطرح كردند و پس از آن كودتا شكل گرفت و قطب‌زاده جلو آمد.

نماينده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: در اين مقطع نيروهاي وفادار امام همچون شهيد بهشتي، آيت‌الله خامنه‌اي و آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به يك‌طرف رفتند و نيروهاي منافق نيز به رهبري بني‌صدر در يك طرف جمع شدند.

وي تاكيد كرد: در اين زمان برخي افراد كه در خط امام و رهبري نبودند گفتند نه بهشتي و نه بني‌صدر و در اين مقطع زماني خط سوم را تشكيل دادند اما خط سوم را سيدمهدي هاشمي و بيت آقاي منتظري ادامه دادند.

عضو فراكسيون اصولگرايان در ادامه خاطرنشان كرد: در اين زمان به حدي شبهه و ابهام بالا گرفت و برخي نسبت به بهشتي حرف‌هاي ركيك زدند كه جاي تعجب داشت و همين تاج‌زاده كه الان اينگونه است آن موقع بچه انقلابي بود و مي‌گفت بهشتي راست‌پوتين است.

وي ادامه داد: اين فتنه منتهي به ريخته شدن خون پاك شهيد بهشتي شد در همين لحظه مرزها روشن شد و حق و باطل از يكديگر شناخته شدند.

وي مقطع بعدي را از هفت تير 60 تا 6/1/68 دانست و اضافه كرد: در اين زمان "خط سه" به خوبي شكل گرفته بود و عده‌اي در اصفهان در روستايي با برادر داماد آقاي منتظري (سيدمهدي هاشمي) فعاليت مي‌كردند و افراد را كشته و در چاه‌ها مي‌انداختند پس از مدتي سيدمهدي هاشمي از سوي رژيم پهلوي دستگير و به اعدام محكوم شد اما در زندان ساواك از وي براي ايجاد اختلاف و ضربه زدن به نظام استفاده كرد.

فدايي گفت: پس از پيروزي انقلاب و آزادي هاشمي وي با پوشش آيت‌الله منتظري بسياري از مسووليت‌ها را دريافت كرد و با به شهادت رساندن فرمانده كميته انقلاب اسلامي اصفهان مسوول نهضت‌هاي آزادي‌بخش سپاه شد.

اين نماينده مجلس ادامه داد: امام پس از اطلاع از اين موضوع هاشمي را توقيف و عزل كرد و منتظري مستقلا به وي براي نهضت‌هاي آزادي‌بخش حكم داد كه اين نهضت با افكار راديكالي با بسياري از جريان‌هاي انحرافي ارتباط برقرار كرد و با تشكيل دادن خانه تيمي چه كثافت‌كاري‌ها كه نكردند.
وي ادامه داد: در اين زمان اين افراد هر كسي را كه هم قد آيت‌الله منتظري بود به شهادت رساندند تا مبادا رهبر شوند.

فدايي بيت منتظري را كانون ارتباط‌گيري با همه جريانات در اين مقطع دانست و افزود: خود منتظري در اين چندسال جنگ را زير سوال برد با وجود آنكه منتظري قائم‌مقام رهبري بود امام در تاريخ 6/1/68 در حكم عزل وي مي‌گويد كه از ابتدا مخالف قائم‌مقامي منتظري بوده است.

اين نماينده مجلس ديگر افراد عضو خط سه را موسوي‌خوئيني‌ها، عبدالله نوري، محمد كرباسچي، محمد عطريانفر و برخي ديگر دانست كه دست به دست يكديگر دادند تا با سردمداري منتظري فتنه را راه‌اندازي كنند تا زماني كه امام حكم عزل مسووليت ايشان را صادر كرد.

فدايي مقطع بعدي را 17 تير 78 ذكر و خاطرنشان كرد: گروه‌هايي كه در دهه 60 معروف به چپ شده بودند در حال حاضر دو دسته بودند دسته اول كه طرفداران نظام اقتصاد آزاد يا همان سرمايه‌داري بودند عضو حزب كارگزاران بودند.
اين نماينده مجلس دسته دوم را افرادي دانست كه بر مواضع سابق خود اصرار ورزيده بودند كه همان حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب بود.

عضو كميسيون اصل 90 قانون اساسي با تاكيد بر اينكه مجاهدين انقلاب دهه 60 با مجاهدين انقلاب دهه 70 تفاوت دارند يادآور شد: سازمان مجاهدين انقلاب دهه 60 با نظر امام تاسيس شد و اعضاي آن گروه‌هاي مسلماني بودند كه اسلام را قبول داشته و خدمات قابل تقديري ارائه دادند اما بهزاد نبوي پس از اختلاف از اين سازمان بيرون آمد و گروهي در دهه 70 با مسووليت بهزاد نبوي سازمان مجاهدين انقلاب ايران را تاسيس كردند كه تيم بهزاد نبوي در آن حضور داشت و از اول هم در مورد آن مساله وجود داشت.

وي افزود: مديرمسوول روزنامه سلام موسوي‌خوئيني‌ها بود و تيم آن بچه‌هاي دفتر تحكيم وحدت همچون ميردامادي بودند اين روزنامه با سياست تعديل اقتصادي هاشمي مقابله كرد و انتقادات آن بالا گرفت كه منتهي به افشاي سند وزارت اطلاعات در اين روزنامه شد كه پس از آن اين روزنامه توقيف شد.
فدايي در ادامه يادآور شد: عده‌اي دانشجو ابتدا در كوي دانشگاه و سپس در خيابان‌ها به مدت سه تا چهار روز اعتراض كردند و درگيري ايجاد شد.

وي افزود: در اين مقطع فتنه آنها كه قتل‌هاي زنجيره‌اي را سامان دادند و به گونه‌اي در افكار عمومي جا انداختند كه كار حكومت است همين معترضين را از درون وزارت كشور هدايت مي‌كردند.

اين نماينده مجلس مقطع پنجم را از سال 78 تا سال 84 دانست و گفت: همين افراد گفتند كه وحي ساخته و پرداخته ذهن من و شماست، قرآن و عصمت پيامبر و امامان را زير سوال بردند و حتي گفتند عاشورا يك حادثه خشن تاريخي است اما كسي به آنها چيزي نگفت و مردم نيز فهميدند كه اين جريان فتنه به دنبال اقتدار كشور و امام نيستند در اين مقطع تحليلگران دوم خردادي آسيب‌شناسي داخلي كردند و گفتند چرا 18 تير و خروج از حاكميت در مجلس ششم موفق نشد و پاسخ اين تحليل اين بود كه اگر آنها 500 هزار نفر مردم را همراه خود داشتند در 18 تير يا مجلس ششم كار را تمام كرده و نظام را تغيير داده بودند آنها به اين نتيجه رسيدند كه بايد براساس يك اعتراض كوچك يك اعتراض بزرگ درست كنند و در سال 84 سرمايه‌گذاري لازم را كرده و در مرحله دوم انتخابات تمام اين جريانات از هاشمي حمايت كردند.

فدايي ادامه داد: ما كه مي‌دانيم ماترياليست هاشمي را قبول نداشت اما گفتند اين حركت موجب احياي گفتمان انقلاب اسلامي مي‌شود كه نبايد شكل بگيرد در صورتي كه اين افراد 16 سال براي بي‌تفاوتي مردم نسبت به گفتمان انقلاب اسلامي سرمايه‌گذاري كرده بودند در انتخابات دور نهم اين جريان فراگير شد و براي آنكه شكل نگيرد همه دست به دست هم دادند تا هاشمي راي بياورد كه نشد و شكست خوردند اما اين جريان ريشه‌كن نشد.

فدايي تصريح كرد: من در انتخابات خبرگان دور قبل خدمت هاشمي رفتم و گفتم در شوراي مركزي جمعيت ايثارگران در مورد 80 كانديداي ديگر دو جلسه و در مورد شخص شما هم دو جلسه بحث كرده‌اند تا به حال فكر كرده‌ايد علت آن چيست.

وي افزود: به هاشمي گفتم بله در اين جلسات از دختر و پسرتان و حزب كارگزاران صحبت شد و گفتند اينها همگي با مشي امام فاصله دارد اين حرف‌ها را به خاتمي هم زديم خاتمي در دو يا سه جلسه گفت تمام حرف‌هاي شما را قبول دارم و ان‌شاءالله جلسه‌اي مي‌گذارم كه از صبح تا شب با دلسوزان همه‌چيز را درست كنيم اما چنين جلسه‌اي هيچگاه تشكيل نشد.

فدايي مقطع آخر را 22 خرداد 88 دانست و يادآور شد: ابراهيم يزدي دو ماه پيش از انتخابات 84 تحليلي كرد و گفت"عقلاي چپ و راست بيايند دور هم بنشينند و نگذارند انتخابات به دست نيروهاي راديكالي بيفتد" و حتي بحث آشتي ملي را عنوان كردند همين حرف را قوچاني نيز در روزنامه شرق پيش از انتخابات 84 عنوان كرد و همين‌ها كه امروز عليه احمدي‌نژاد بسيج شده‌اند در انتخابات 84 تحليلشان اين بود كه نظر رهبري روي قاليباف است و همه دست در دست هم دادند تا قاليباف راي نياورد و حتي لاريجاني نيز در نطق خود با اشاره به ماجراي خفاش شب گفت كسي كه نمي‌تواند امنيت اجتماعي ايجاد كند چگونه مي‌خواهد رئيس‌جمهور شود.

وي تاكيد كرد: سال 84 نزد هاشمي رفتيم و گفتيم دفتر مطالعات استراتژيك شما تبديل به يك كانون ضددولت شده و شما بايد جلوي آن را بگيريد و به اين دولت كمك كنيد اما ديري نپاييد كه بحث بحراني بودن شرايط را پيش كشيدند.

فدايي معتقد است: تخريب و سياه‌نمايي در اين چهار سال نسبت به نظام و دولت بي‌نظير بوده است و در همه مقاطع ابراهيم يزدي مشاهده مي‌شود.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان در ادامه دلايل تقلب را از سوي جناح اصلاح‌طلب سه مورد دانست مورد اول قصه آقاي ري‌شهري دوم محاسبات رياضي و سوم مهندسي راي.

فدايي گفت: آقاي هاشمي در جلسه مجمع رو به آقاي ري‌شهري مي‌كند و مي‌گويد آن قصه كارمند خود را براي محسني‌اژه‌اي كه در آن زمان وزير اطلاعات بوده است تعريف كنيد همان قصه‌اي را كه گفته بوديد پدر يكي از كارمندان شما يك هفته قبل از انتخابات از شهرستان به تهران آمد و دست وي جوهري بود و گفته بود كه انتخابات در شهر ما برگزار شده و من به آقاي احمدي‌نژاد راي دادم و 50 هزار تومان هم گرفتم در اين لحظه ري‌شهري مي‌گويد من اصلا چنين حرفي نزدم.

وي ادامه داد: محاسبات رياضي اصلاح‌طلبان اينگونه بوده است كه گفته‌اند تا ساعت 5 بعدازظهر روز انتخابات 17 ميليون تعرفه پخش شده بوده است و چگونه ممكن است كه تا آخر شب 24 ميليون تعرفه پخش شود.

فدايي اين موضوع را رد كرد و گفت: اين اخباري كه ساعت 5 به گوش شما مي‌رسد اخبار دو ساعت پيش است.
اين نماينده مجلس گفت: هاشمي به هيات بررسي مجلس گفته است كه سيدحسن خميني، ميرحسين موسوي و سيدمحمد خاتمي بحث كرده‌اند و به جمع‌بندي رسيده‌اند كه اطلاعيه دهند و انتخابات را نپذيرند كه اين همان مهندسي راي است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار