گوناگون

بررسی‌ نهایی‌ سیاست‌های‌ اقتصاد مقاومتی‌

پارسینه: عضو مجمع تشخص مصلحت نظام گفت: هفته آینده، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این مجمع بررسی و نهایی می‌شود.

محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخص مصلحت نظام در مراسم پایانی نهمین جشنواره قهرمانان صنعت افزود: در حال حاضر اسناد فرا دستی تکمیل شده یا در دست تکمیل است و سیاست‌های حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز به سند تبدیل و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت فزاینده اقتصاد ملی است و به تکمیل زنجیره ارزش در تولیدات و مصنوعات توجه می‌شود.

ایروانی اظهار داشت: همچنین سهم بری عوامل تولید به صورت عادلانه از ابتدای تولید تا زمانی که کالا به دست مصرف کننده می‌رسد، دیده شده است.

ایروانی گفت: راه‌های رصد تحولات و به نتیجه رساندن سیاست‌های کلی، ضروری است که البته در طول برنامه‌ریزی راهبردی باید در هر سیاست یا فرازی از سیاست کلی، عوامل اصلی موفقیت را شناسایی و سپس شاخص‌های عملکردی را معطوف به این عوامل کنیم و با این الگو آنها را رصد کنیم.

وی تناسب میان بخش واقعی اقتصاد و بخش مالی؛ تولید داخلی و تامین از خارج؛ مصرف و سرمایه‌گذاری دولتی و غیر دولتی؛ برداشت از منابع راهبردی و قابلیت سازی در بلندمدت از منابع راهبردی؛ مخارج دولت و درآمدهای مالیاتی؛ صادرات غیر نفتی و واردات؛ دهک‌های درآمدی و تناسب میان بخش بازنشستگان و شاغلان را 9 عنصر و شاخص محوری مورد نیاز برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

این عضو مجمع تشخص مصحلت نظام با اشاره اینکه شفافیت تامین مالی از دغدغه های تولید است، گفت: نهادینه کردن مالیات بر ارزش افزوده و انضباط و شناسه کالا از عوامل شفافیت است که مصرف کنندگان و تولید کنندگان به آن نیاز دارند.

ایروانی افزود: در بخش تامین مالی؛ شاخص تسهیلات مالی به تولید ناخالص داخلی در اقتصاد ایران کمتر از نرم اقتصاد جهانی است، و اقتصاد ایران بانک محور محسوب می‌شود و دچار کاهش ارزش پول و کمبود نقدینگی در تولید هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد