گوناگون

تشکر اشتاین‌مایر از ظریف

پارسینه: وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود گفت: ما می‌خواهیم روابط دو کشور را نه فقط در سطح سیاسی و اقتصادی بلکه در همه زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی هم گسترش بدهیم.

فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه آلمان که برای چند ساعت میزبان محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در برلین بود، در حضور ظریف و در جمع خبرنگاران ایرانی و آلمانی گفت: در دیدار با اقای ظریف درباره بحران های منطقه صحبت کردیم و بحرانی که امروز هر دو نگران آن هستیم ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) است و به عراق و سوریه با نگرانی می‌نگریم.

اشتاین‌مایر با ابراز امیدواری نسبت به دیدارهای مشترک در هفته‌های آینده گفت: در مذاکرات آتی درباره عراق و سوریه صحبت می‌کنیم تا بتوانیم به کمک رسانی بیشتر و راه‌حل بهتری دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در دیدار با ظریف درباره ثبات در کل منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) گفت‌و‌گو کردیم، تصریح کرد: امیدواریم گفت‌و‌گوهای ژنو درباره سوریه به زودی از سر گرفته شود و با نتایجی که از کنفرانس وین به دست آوردیم بتوانیم به راه‌حلی برسیم.

اشتاین‌مایر با اشاره به اینکه اکنون دوران گذار را پشت سر می‌گذاریم، گفت: امیدواریم در ژنو بتوانیم به نتیجه برسیم و نماینده سازمان ملل در امور سوریه که هم ما و هم ایران رابطه خوبی با او داریم بتواند به زودی زمانی را برای اجلاس در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اشتاین‌مایر ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان افزود: گفتگوهای خوبی داشتیم و لازم است اگر می‌خواهیم مذاکرات را تجدید کنیم بحث‌های سیاسی و اقتصادی را گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: ما می‌خواهیم روابط دو کشور را نه فقط در سطح سیاسی و اقتصادی بلکه در همه زمینه های فرهنگی و اجتماعی هم گسترش بدهیم.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد