گوناگون

ورزشکار برزیلی استادیوم را به وجد آورد

پارسینه: «تیاگو براز داسیلوا» برزیلی با قرار گرفتن در جایگاه نخست مسابقات پرش با نیزه المپیک ریو ۲۰۱۶، دومین مدال طلا را برای کشور میزبان کسب کرد.

دوشنبه شب «تیاگو براز داسیلوا» برزیلی با پشت سر گذاشتن «رناد لاوینی» مدافع عنوان قهرمانی در رشته پرش با نیزه، ضمن کسب عنوان قهرمانی، اولین مدال طلای المپیک در بخش مردان را برای میزبان به ارمغان آورد. همچنین وی اولین مرد برنده مدال طلای دو و میدانی در سن ۳۲ سالگی است.

«براز» سه حرکت اولش را با خطا انجام داد اما در حرکت نهایی موفق شد تا با پرشی به ارتفاع ۶/۰۳ متر، با عبور از رکوردی که «لاوینی» ۴ سال پیش از خود به جای گذاشته بود، رکوردی جدیدی در بازی های المپیک به ثبت برساند.

برزیلی های حاضر که در اوایل شب آرام و ساکت بودند، به سرعت دور هموطن ۳۲ ساله خود جمع شدند و با شور و شوق تمام او را تشویق می کردند و در حالیکه «لاوینی» خود را برای پرش نهایی اش آماده می کرد، تمرکز او را بر هم می زدند.

«لاوینی» با پرشی به ارتفاع ۵/۹۸ متر و «سم کندریک» از آمریکا با ۵/۸۵ متر، به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند.

مرد فرانسوی بعد از مسابقه گفت: «تیاگو» خیلی قوی است. او حمایت کل استادیوم را پشت خود می دید. من کمی مأیوس شدم، حرکتی که از سمت استادیوم رخ داد جوانمردانه نبود. این بزرگترین لحظه زندگی شماست. نمی توانم از این بابت خوشحال باشم. اکنون برای پس گرفتن مدال طلایم باید ۴ سال صبر کنم.

«براز» پیش از این عنوانی بهتر از چهاردهمی در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۳ و نوزدهمی در سال ۲۰۱۵ را کسب نکرده بود اما این پیروزی می تواند شروعی ویژه برای او باشد.

این مدال سومین موفقیت برای «ویتالی پتروف»، مربی اوکراینی «براز» محسوب می شود، که پیش از این «سرگی بوبکا» دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۸۸ و «یلنا ایسیبایوا» روسیه ای دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن را تعلیم داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد