گوناگون

نیویورک تایمز: پیروزی حامیان آیت‌الله خامنه‌ای در انتخابات ایران

پارسینه: نیویورک تایمز نوشت: «به هر حال انتظار می رود که با انتخابات اخیر، کنترل اوضاع بیشتر به دست آیت الله خامنه ای خواهد افتاد و حامیان وی پیروز خواهند شد.»

سایت اصولگرای جام نیوز نوشت:

روزنامه نیویورک تایمز، روز شنبه 3 مارس(13 اسفند) با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران نوشت: «دولت ایران اعلام کرد که عده کثیری از مردم در روز جمعه برای انتخابات شرکت کردند و گفت این نشان دیگری از حمایت های مردمی از حکومت دینی و ضربه ای به غرب است.»

در حالی که سران اصلاحات همچون خاتمی در انتخابات مجلس حضور یافته و رای داده اند، این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «در اولین انتخابات ملی بعد از انتخابات ریاست جمهوری بحث برانگیز سال 2009، تصاویری از مردم که برای رای دادن به پای صندوق رای آمده بودند و انگشت های جوهری خود را نشان می دادند، تلویزیون را احاطه کرده بود و رسانه های خبری به طور مستقیم آن را بازتاب می دادند. حزب مخالف ایران که همچنان رهبرانشان در حصر خانگی بسر می برند، این انتخابات را تحریم کرده بودند.»

در حالی که این روزها اقتصاد غرب به خصوص آمریکا به خاطر سیاست های خصمانه شان در مقابله با ایران آشفته شده است، نیویورک تایمز افزود: «رهبر عالی ایران نیز این حضور گسترده را نشانه مخالفت مردم با غربی هایی دانست که در حال حاضر تنش با ایران را افزایش داده اند. اقتصاد ایران اخیراً به خاطر تحریم ها و احتمال حمله هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران بهم ریخته است. به هر حال انتظار می رود که با انتخابات اخیر، کنترل اوضاع بیشتر به دست آیت الله خامنه ای خواهد افتاد و حامیان وی پیروز خواهند شد.»

به رغم اینکه شبکه های مختلف بین المللی حضور گسترده مردم در انتخابات را به تصویر کشیدند، این روزنامه آمریکایی با زیر سوال بردن حضور مردم نوشت: «مقامات وزارت کشور ایران از افزایش 8 تا 9 درصدی حضور مردم در انتخابات مجلس خبر دادند ولی به نظر می رسد که این گزارش ها با مراکز خالی اخذ رای در تهران و شهرهای بزرگ در اختلاف و تناقض است. طبق گزارش ها، بسیاری از صندوق ها خالی بوده و شلوغ نبوده اند[!]. البته عده ای احتیاط کرده و می گویند آمار ایران صحیح است چرا که روحانیون ایران شرکت در انتخابات را یک وظیفه دینی اعلام کرده اند و این اعلام در بسیاری از شهرهای ایران به جز شمال تهران موثر است. به هر حال نتیجه انتخابات توسط بسیاری از حامیان حزب مخالف رد خواهد شد، آنهایی که در سال 2009 به خیابان ها آمده و اعتراض کردند.»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد