گوناگون

هاشمي‌شاهرودي کاندیدای مورد حمایت احمدي نژاد درانتخابات است؟

پارسینه: تحلیل روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد نوشت:

اگر از شما بپرسند كانديداي مورد حمايت دولت احمدي‌نژاد در انتخابات رياست‌جمهوري آينده كيست چه پاسخي مي‌دهيد؟ ذهن‌تان سريعا سراغ مشايي مي‌رود. اخبار زيادي را مي‌توانيد براي تاييد اين پاسخ‌تان به ياد بياوريد، همين كه اين روزها حتي بحث صدور حكم حكومتي درباره او هم عادي‌سازي شده و افرادي مانند ذوالنور آن را منوط به مصلحت مقام معظم رهبري دانسته‌اند.


از اين سو تحليلگراني مثل صادق زيباكلام هم شانس موفقيت مشايي را زياد مي‌دانند و معتقدند تنها خاتمي مي‌تواند او را شكست دهد. بازار تحليل پوتين- مدودف هم داغ است؛ آمدن مردي وابسته به احمدي‌نژاد تا او را براي رياست‌جمهوري چهار سال بعد آماده‌تر كند. الهام هم به عنوان دوست قديمي احمدي‌نژاد كه براي عبور از فيلتر شوراي نگهبان مشكلي ندارد و در عين حال برگه تاييد مشايي‌ستيزان جبهه پايداري را هم در جيب خود دارد گزينه ديگري است كه در تحليل‌ها مطرح مي‌شود.اما آيا تا به حال به اين فكر كرده‌‌ايد كه احمدي‌نژاد از هاشمي‌شاهرودي حمايت كند؟ اين جمله همان‌قدر كه اكنون براي شما حيرت‌آور است قطعا اصولگرايان را هم مي‌تواند دچار يك شوك سياسي كند.


ديروز شجاعي‌كياسري سخنگوي فراكسيون رهروان ولايت تنها در يك جمله گفت احتمالا هاشمي‌شاهرودي كانديداي دولت است. در تماس تلفني «اعتماد» با وي حاضر نشد اطلاعات بيشتري به جمله‌اش اضافه كند و گفت اطلاعات بيشتري ندارد و اين جمله را از كسي شنيده و نمي‌تواند نامش را به ما بگويد. اگر اين جمله را نقطه عزيمت تحليل‌مان بدانيم آن وقت مي‌توانيم خطوط ارتباطي ميان دولت و آيت‌الله ‌شاهرودي را شناسايي كنيم.يكي از بارزترين اين خطوط بحث ملك‌زاده و انتصاب حيرت‌آور وي به سمت مشاور شاهرودي است.


محمدشريف ملك‌زاده دوم تيرماه سال 90 پس از احضار و تفهيم اتهام، با حكم مرجع قضايي راهي زندان شد و حدود سه ماه بعد و در روز 21 شهريور عباس جعفري‌دولت‌آبادي دادستان عمومي استان تهران در جمع خبرنگاران از آزادي او با «قرار وثيقه» خبر داد و در عين حال يادآور شد كه «رسيدگي به پرونده ملك‌زاده همچنان ادامه دارد. اتهام او مالي و همچنين ارتباط با جريان موسوم به انحرافي بود».


ارديبهشت سال 91 احمدي‌نژاد «نظر به مراتب تعهد و تجربيات ارزشمند او را به عنوان «مشاور رييس‌جمهور» منصوب كرد». آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي رييس بنياد فقه و معارف اهل بيت(ع) طي حكمي محمدشريف ملك‌زاده را به سمت مشاور خود در امور اجرايي منصوب كرد؛ اتفاقي كه موجبات شگفت‌زدگي شريعتمداري در كيهان را هم فراهم كرد.شاهرودي تا به امروز هيچ نقدي به دولت را به نام خود ثبت نكرده نه در كسوت رييس سابق قوه قضاييه و نه آن هنگام كه مراجع قم زبان به اعتراض به دولت گشودند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد