گوناگون

رزمایش مواسات ادامه دارد/ از مذاکره‌کنندگان کشورمان می‌خواهیم در برابر آمریکا و اروپا کوتاه نیایند

رزمایش مواسات ادامه دارد/ از مذاکره‌کنندگان کشورمان می‌خواهیم در برابر آمریکا و اروپا کوتاه نیایند

پارسینه: خطیب نماز جمعه تهران از مواسات و نزدیکی دل مومنان به یکدیگر به عنوان مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج) و زمینه‌ساز دولت مهدوی یاد کرد.

به گزارش پارسینه ؛ نماز جمعه این هفته تهران ( ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰)، به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران برگزار شد.

علی اکبری در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: انسان‌های پارسا و متقی که به آن‌ها وعده بهشت داده شده در نثر کلام الهی خوشبختی‌های ابدی حاصل یک زیست دریافت می‌کنند. قرآن کریم با دو ویژگی، این بهشتیان سعادتمند و پارسایان خردمند را معرفی می‌کند و فرموده این افراد اهل سحر و راز هستند، اندکی از شب را استراحت می‌کنند و بسیاری از وقت را به راستی با حضرت حق می‌پردازند و هنگام سحرگاهان حالت استغفار و مغفرت ‏ از خداوند دارد.

حاج علی اکبری تاکید کرد: دوم سعادتمندان این گونه مشخص می‌شوند این افراد کسانی هستند که بخشی اموال و امکاناتی که خداوند به آن‌ها روزی داده را برای نیازمندان در نظر می گیردند و بخشی از آن را به آن‌ها اختصاص می‌دهند. طبع انسان متقی طبع احسانی است که این ویژگی در معارف قرآنی معرفی شده و در کلمات اولیای خدا و در بیان روشن پیامبر اعظم به عنوان مواسات نشانه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های بسیار دیدنی و دلپسند جامعه ایمانی و یکی از ویژگی‌های جامعه انقلابی، مسئله مواسات است که بر اساس عقد اخوت است. این اکسیر اعظم روابط بین به این معناست که افراد مومن موظف هستند بر اساس اخوت ایمانی با جان و و آبرو و مال و سایر امکاناتی که در اختیار دارند در موارد نیاز به یکدیگر کمک کنند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: این حق مومنین بر عهده یکدیگر است، مواسات بین این دو ویژگی قرار گرفته و کارگزاران نظام هم باید با مردم، مواسات داشته باشند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد