گوناگون

انتخابات ایران؛ مهمترین رویداد سال ۲۰۱۳

پارسینه: سایت روزنامه گاردین چاپ لندن، همزمان با پایان سال جاری میلادی فهرستی از وقایع مهم در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد. از نگاه این روزنامه "انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران"مهمترین وقایع این سال خواهد بود.

روزنامه انگلیسی "گاردین" همزمان با پایان سال جاری میلادی فهرستی از وقایع مهم در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد. از نگاه این روزنامه "انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران" مهمترین وقایع این سال خواهد بود

سایت روزنامه گاردین چاپ لندن، همزمان با پایان سال جاری میلادی فهرستی از وقایع مهم در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرد. از نگاه این روزنامه "انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران"مهمترین وقایع این سال خواهد بود.

گاردین درباره علت اهمیت انتخابات ایران در سال 2013 می‌نویسد: «انتخابات ایران از این جهت اهمیت دارد که مشخص شود با حضور دولت جدید چه رویکردی در قبال پرونده هسته ای ایران اتخاذ می‌شود اگرچه رئیس جمهور در ایران دارای اختیارات محدودی در زمینه پرونده هسته ای است و تصمیمات مهم در این خصوص از سوی رهبر این کشور آقای خامنه ای اتخاذ می شود.»

گاردین در ادامه با اشاره به عقب نشینی های دولت اصلاحات در قبال پرونده هسته ای کشورمان در مقابل گروه 5+1 افزود: «رئیس جمهور بعدی می‌تواند نقش مهمی در کاهش تنش‌های بین‌المللی در خصوص پرونده هسته ای این کشور همانند دوران محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت ایران، داشته باشد.»

این روزنامه انگلیسی با اشاره به احتمال کاندیدا شدن سید محمد خاتمی در انتخابات پیش رو نوشت:«آقای خاتمی به دلیل حضور در جنبش سبز به احتمال قوی از سوی محافظه کاران نظام تائید نخواهد شد.»

سایت روزنامه گاردین در ادامه با اشاره با سایر کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در ایران می‌نویسد: «اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سابق دفتر رئیس جمهور ایران، گزینه آقای احمدی نژاد در انتخابات 2013 است که از سوی مخالفان محافظه کار متهم به تلاش برای کاهش قدرت روحانیون شده و در دو سال گذشته از نفوذ او بسیار کاسته شده است.»

گاردین از "محمد باقر قالیباف"، "علی لاریجانی"، "غلامعلی حداد عادل"، "دکتر ولایتی" به عنوان دیگر کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری نام برده است.

خاطر نشان می شود هفته نامه انگلیسی «اکونومیست» نیز همزمان با فرا رسیدن آخرین هفته های سال جاری میلادی فهرستی از مناسبت های مهم در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرده است.

این هفته نامه از انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز به عنوان یکی از وقایع مهم در سال 2013 نام برده است.

منبع: جام

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد