گوناگون

برگزاری دو جدید مذاکرات ایران با ۱+۵ در ژانویه

پارسینه: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز اعلام کرد که مذاکرات با کشورهای 1+5 طی ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد. وی گفت هنوز زمان و مکان دقیق مذاکرات تعیین نشده است.


به گزارش "رویترز"؛ سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی که هم‌اکنون در هند به سر می‌برد اعلام کرد که ایران با برگزاری مذاکرات در ژانویه موافقت کرده است اما هنوز زمان و تاریخ دقیق آن نهایی نشده است.

دو طرف پیش از این سه دور مذاکرات با یکدیدگر داشته‌اند اما به نتیجه مشخص و مورد توافقی نائل نیامدند. با این حال کشورهای غربی با استفاده از دو ابزار دیپلماسی و تحریم سعی دارند تا ایران را وادار به توقف برنامه اتمی صلح‌آمیز خود کنند.

کشورهای غربی مدعی هستند که ایران در پوشش برنامه اتمی صلح‌آمیز خود اهدافی نظامی را دنبال می‌کند، اما ایران این ادعا را رد می‌کند.تا کنون کشورهای غربی نتوانتسه‌اند سندی دال بر ادعاهای خود ارائه کنند و تنها به برخی اسناد و گزارش‌های محرمانه و غیرقابل انتشار استناد می‌کنند. ایران بارها درخواست کرده است تا اسناد و گزارش‌های مورد ادعا از سوی این کشورها ارائه شود‌، اما دولت‌های غربی از قبول این خواسته امتناع می‌کنند.

لازم به ذکر است که جلیلی دومین عضو تیم مذاکره‌کننده اتمی ایران است که طی ماه گذشته از هند دیدار می‌کند. وی با اشاره به استقبال ایران از تقویت روابط دوجانبه با هند، افزود که دهلی نو به‌طور خاص نقشی در ازسرگیری دوباره مذاکرات اتمی نداشته است.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد