گوناگون

دولت شاخ غول تورم را بشکند

پارسینه: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بیان داشت: پنهان کردن مشکلات اقتصادی کشور در برهه کنونی شاید به منزله حل مرحله حساس اقتصادی کشور به شمار رود ولی با گذشت زمان این مشکلات ممکن است سر باز زده و به مشکل اساسی لاینحل تبدیل شود.

یکی از مراجع اعظام تقلید تصریح کرد: دولت باید هر چه سریعتر مشکلات اقتصادی کشور را رفع و شاخ غول تورم را بشکند.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دقایقی پیش در دیدار مسئولان استان آذربایجان غربی با انتقاد از تورم بالای اقتصادی کشور افزود: با پنهان کردن مشکلات اقتصادی مشکلی در کشور حل نمی شود باید وضعیت موجود اقتصادی برای مردم تبیین شود.

وی ادامه داد: پنهان کردن مشکلات اقتصادی کشور در برهه کنونی شاید به منزله حل مرحله حساس اقتصادی کشور به شمار رود ولی با گذشت زمان این مشکلات ممکن است سر باز زده و به مشکل اساسی لاینحل تبدیل شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه باید با شفاف سازی برای مردم و با منطق مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد افزود: وجود تحریم ها بر علیه کشور هر چند بخشی از دلایل به وجود آمدن این موضوع شده ولی این امر تمام دلایل را شامل نمی شود.

وی با بیان اینکه مردم در حال حاضر با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو هستند تاکید کرد: تحریم های کنونی اقتصادی بر علیه کشور به حدی نیست که نتوان از آنها عبور کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی همه مردم و مسئولان را به هوشیاری کامل فراخواند و گفت: در این راستا نباید نظام و حکومت را به خاطر مشکلات اقتصادی تعضیف کرد چرا که حل مشکلات اقتصادی راه حلهایی دارد و دولت باید در جهت حل این مشکل تلاش کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برگزاری همایش و کنگره های بی اساس در کشور اظهارداشت: در حال حاضر همایش ها و کنگره های زیادی که تاثیر چندانی ندارند برگزار می شود که دولت به جای برگزاری این همایش ها کنگره هایی در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور برگزار کند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به فراهم بودن زمینه سواستفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی کشور گفت: مردم را توصیه می کنم به صرفه جویی و زندگی ساده چرا که این امر موجب می شود فشارهای اقتصادی تا حد زیادی کاهش یابد.

تمام مردم با سلیقه های مختلف اهتمام به وحدت داشته باشند

وی در ادامه با بیان اینکه تمام مردم با سلیقه های مختلف اهتمام به وحدت داشته باشند گفت: تمام مردم مملکت با سلیقه های مختلف باید وحدت داشته باشند چراکه به تعبیر صریح قرآن کریم، ایجاد اختلاف شرک محسوب می شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع همچنین به ذکر خاطراتی از دوران تعبید خود در آذربایجان غربی در زمان نظام شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان غربی بسیار با محبت هستند و این محبت خود را به خوبی ابراز می کنند.

وی یاد آورشد: آذربایجان غربی یکی از مناطق بسیار حساس در کشور است که این امر به دلیل هم مرز بودن با سه کشور و وجود قومیت های مختلف در این استان است.

آیت الله مکارم شیرازی به هجمه های اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اعتقادی دشمنان به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: نباید در مقابل این هجمه ها حالت انفعالی به خود بگیریم و مایوس شویم چراکه منطق نظام اسلامی، منطق قوی است.

وی افزود: در حال حاضر هزاران شبکه های رادیویی و تلویزیونی بر ضد ما فعالیت می کنند و دلیل این امر نیز استقلال و عدم وابستگی ملت ایران در راستای حفظ شرف اسلام است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تاکید کرد: ما سرمایه ای همچون شهدا و آمادگان شهادت داریم که در هیچ جای جهان وجود ندارد .

وی شهادت طلبی را یکی از مهمترین رموز ماندگاری نظام اسلامی و مقابله انقلاب اسلامی مقابل دشمنان عنوان کرد و افزود: آذربایجان غربی نیز با 12 هزار شهید در این عرصه نقش بسیار قابل توجهی داشته و دارد.

وی تاکید کرد: ما باید روحیه شهادت طلبی را حفظ کرده و به نسل جوان نیز منتقل کنیم چراکه اگر این امر میسر شود، غصه ای نخواهیم داشت.

وی خطاب به مسئولان گفت: نباید اجازه دهیم جوانان را از ما بگیرند که در این خصوص نیز حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد .

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد