گوناگون

احمدی نژاد:شیاطین داخلی و خارجی برای جلوگیری از پیشرفت ایران بسیج شده‌اند

پارسینه: احمدی‌نژاد بااشاره به اینکه آموزش و پرورش باید چند ویژگی اساسی داشته باشد، افزود: ویژگی اول آموزش و پرورش احترام است. خداوند انسان را عزیز آفریده است و آنقدر احترام انسان در نزد خداوند بالا است که بنابه نقل از معصوم، آبروی مؤمن حتی از آبروی کعبه نیز بالاتر است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری از 680 پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع آموزشی نهم دی برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: تقارن این ایام شریف با افتتاح چنین پروژه‌هایی، اتفاقی است که کمتر روی می‌دهد.

وی افزود: امروز وظیفه اصلی ما سنگین‌تر از هر زمان دیگری است. امروز وظیفه ما برپایی حیات طیبه است. اصلاً انسان برای رسیدن به حیات طیبه آفریده شده است انسان برای رسیدن به خدا، کرامت و بزرگواری آفریده شده است. حیات طیبه در حقیقت بزرگی، کرامت، عظمت و عدالت برای انسان‌ها است.

احمدی‌نژاد افزود: حیات طیبه در دل و اندیشه انسان‌ها است و برای رسیدن به حیات طیبه باید انسان‌ها متعالی شوند و در این صورت شرایط بیرون نیز اصلاح خواهد شد. مشکلات ما ناشی از اندیشه و عمل انسان‌ها است و اگر انسان‌ها عوض شوند، عمل‌ها نیز عوض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند تمام عالم را برای انسان خلق کرده است، گفت: اگر ما بخواهیم عزیز باشیم و جایگاه شایسته‌ای در دنیا داشته باشیم، باید به انسان توجه کنیم و آموزش و پرورش کانون ساختن انسان‌ها است.

احمدی‌نژاد بااشاره به اینکه آموزش و پرورش باید چند ویژگی اساسی داشته باشد، افزود: ویژگی اول آموزش و پرورش احترام است. خداوند انسان را عزیز آفریده است و آنقدر احترام انسان در نزد خداوند بالا است که بنابه نقل از معصوم، آبروی مؤمن حتی از آبروی کعبه نیز بالاتر است.

رئیس جمهوری ادامه داد: در آموزش و پرورش دانش‌آموز باید احساس احترام و کرامت کند و این مسئله هم در فضای آموزشی و هم در نظام آموزشی باید مورد توجه قرار بگیرد.

احمدی‌نژاد گفت: اگر کسی در درون خود احساس عزت و کرامت کند می‌تواند به جلو حرکت کند. از این‌رو اینچنین بر احترام اجتماعی تأکید می‌شود چرا که اگر کسی در جامعه احساس حقارت کند دیگر به معیارهای اجتماع پایبندی نخواهد داشت دلیلی برای احترام به حقوق جامعه و قوانین نخواهد داشت.

وی گفت: تحقیر کردن یک فرد یک نوع مجازات است اینکه ما عکس کسی را به بهانه خطایی نشان دهیم، غلط است، اینکه یک صنف و یک قشر را در لبه تحقیر بگذاریم غلط است و آثار اجتماعی دارد.

احمدی‌نژاد افزود: نکته بعدی که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد، علم است. علم چراغ اندیشه است و دانش‌آموزانی که وارد فضای آموزش و پرورش می‌شوند باید قله‌های علم را هدف بگیرند. البته ایران نیز سرزمین علم و دانشمندان است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه عامل سوم ایمان است که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد، افزود: ایمان به انسان هویت می‌دهد. انسان بدون ایمان یک انسان ساقط شده است و فضای آموزش و پرورش باید فضا و کانون ایمان ناب باشد نه ایمانی که از سوی برخی افراد القا می‌شود و تنها شامل یک پوسته و ظاهر است. بلکه این ایمان باید ایمانی ناب باشد. این ایمان حقیقت کمال انسان و حقیقت درونی آنها است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه عامل بعدی که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد، عشق است، گفت: حقیقت انسان عشق است. انسان باید عاشق خداوند باشد خداوند نیز وجودش همه مهر و عشق است و دانش‌آموز باید در آموزش و پرورش عشق و محبت را درک کند چرا که بدون عشق و محبت امکان تلاش و دوست داشتن دیگران وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از عملکرد خیران در احداث واحدهای آموزشی گفت: آموزش و پرورش باید از این عزیزان تجلیل کند.

همچنین رئیس جمهور با اشاره به حرکت روبه جلوی نظام آموزش و پرورش گفت: تحول در نظام آموزش و پرورش یک برنامه ملی است و تنها برعهده این وزارتخانه نیست و همه اندیشمندان، اساتید و رسانه‌ها باید به این مسئله کمک کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه حمایت از چنین مأموریتی یک وظیفه همگانی است، گفت: یک ملت تنها با نسل‌های متوالی خود زنده است و ساختن آینده یک عزم ملی است و همه باید برای تحقق چنین امری تلاش کنند در این صورت آینده تضمین‌ شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از هر موی دجالان و شیاطین نغمه‌ای بلند است، گفت: امروز تمام شیاطین از خارج و بعضاً‌ از داخل برای جلوگیری از رشد و پیشرفت ملت ایران بسیج شدند چرا که می‌دانند اگر ملتی زنجیرها را پاره کند، دیگر جایی برای اسارت ملت‌ها نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ البته عشق ملت ایران به کمال و معنویت اجازه نقش‌آفرینی شیاطین را نخواهد داد و ما در فجر سی و چهارم شاهد یک طلیعه و اتفاق عظیم برای تمام بشریت خواهیم بود.

بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از دستاوردهای این وزارتخانه در خصوص تحول در نظام آموزشی کشور پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

  • ناشناس

    مع کنید بابا این مسخره بازی ها رو ! مملکت رو به خاک سیاه نشوندید! مردم رو به فلاکت و بدبختی مبتلا کردید ! از ایران و ایرانی هیچی نمونده! بازم دارین از غرب ، اجنه ، شیطان، آمریکا، دشمن ،حرف میزنید! این چه وضعیه ؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد