گوناگون

پس لرزه های شرکت نکردن سیدمحمد خاتمی در انتخابات

پس لرزه های شرکت نکردن سیدمحمد خاتمی در انتخابات

نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: دشمنان ما، میزان مشارکت را زیر ۱۰ درصد پیش بینی کرده بودند، که در نتیجه حضور پرشور مردم، تحریم‌طلبان کاملاً ناامید و مایوس شدند.

پارسینه: حسین کنعانی مقدم، نایب رئیس خانه احزاب ایران، ضمن اشاره به حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات یازدهم اسفند، گفت: مردمی که‌ در انتخابات مشارکت کرده و رای دادند، اقدام جهادی و انقلابی‌ای انجام دادند.

 وی ادامه داد: مردم ما که برای انقلاب شهید داده‌اند و حاضرند، جانشان را نیز بدهند و از همه امکاناتشان بگذرند، با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه ساختند. در این انتخابات، کیفیت رأی بسیار خوب بود و کمیت آن نیز، با توجه به هجمه‌ها و جنگ رسانه‌ای که در جریان است، معقول به نظر می‌رسد.

کنعانی مقدم تصریح کرد: دشمنان ما، میزان مشارکت را زیر ۱۰ درصد پیش بینی کرده بودند، که در نتیجه حضور پرشور مردم، به همراه تحریم‌طلبان کاملاً ناامید و مایوس شدند.

این فعالی سیاسی، در بیان اهمیت حضور پررنگ مردم در انتخابات و برملا کردن سیاست‌های دشمنان، گفت: در انتخابات یازدهم اسفند، دو نوع خطای محاسباتی اتفاق افتاد. اولین خطای محاسباتی، مربوط به دشمنان ما در غرب می‌شود که با وجود آنکه مدعیان دموکراسی و انتخاباتند، با تحریم، جنگ روانی و لشکر کشی برای مخالفت با انتخابات، در بلندگوهایشان رای ندادن را فریاد می‌زدند و عملاً، در یک پارادوکسی قرار گرفتند که خودشان، منکر و مخالف دموکراسی و رأی دادن شدند.

وی ادامه داد: دومین خطای محاسباتی، در داخل کشور اتفاق افتاد و برخی از رجال، احزاب و تشکل‌های سیاسی، تحت تاثیر جنگ روانی دشمن، تصور کردند که مردم پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند.

دبیرکل حزب سبز ایران افزود: برخی از آن‌ها گفتند که لیست نمی‌دهیم، برخی دیگر گفتند که رای نمی‌دهیم و بعضی‌ها نیز با افتخار اعلام کردند برای آنکه دروغ نگوییم، رای ندادیم. این خطای محاسباتی، عملاً این افراد را از سپهر سیاسی کشور کنار گذاشت و پالایش جریان‌های سیاسی را در این انتخابات رقم زد.

همچنین، کنعانی مقدم در توضیح مشارکت ۴١ درصدی در انتخابات و حضور ایرانیان خارج نشین در بین افراد واجد شرایط، بیان کرد: در خصوص ۴۱ درصد مشارکت در انتخابات، وزارت کشور باید یک توضیح جدی ارائه دهد؛ زیرا از بین ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط، حدود ۷ الی ۸ میلیون نفر در خارج از کشور ساکنند و درست است که کد ملی دارند، اما فقط در انتخابات ریاست جمهوری امکان مشارکت و رای دادن دارند؛ نه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان.

نایب رئیس خانه احزاب ایران ادامه داد: چرا این نفرات را از آمار ۶۱ میلیون نفره کم نکرده‌اند؟ اگر این افراد را که بعضی از منابع، تا ١١ میلیون نفر نیز اعلام کرده‌اند، از آمار کم کنند، مشارکت بالای ۵۰ درصد خواهد شد. به همین دلیل لازم است که وزارت کشور به این شبهه‌ای که ایجاد شده، پاسخ کاملی دهد.

منبع: فارس

ارسال نظر

  • امیر خان

    فکر میکنید بالای ده درصد شرکت کردن!
    ارائ باطله حذف بشن همون ده درصد میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار