گوناگون

خشم رژیم صهیونیستی از دیدارهای صالحی

پارسینه: سفر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان به وین برای شرکت در پنجمین مجمع جهانی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

یک سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در اتریش در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: به عقیده ما، ایران باید منزوی شود و فشار تحریم‌ها را احساس کند.

مجمع جهانی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل روز جمعه آغاز می‌شود و طبق آن چه در وب سایت سازمان ملل آمده است هدف از آن، گرد آوردن "تصمیم‌گیران، کارشناسان و تعدادی از فعالان حوزه گفت‌وگوهای بین ‌فرهنگی و بین مذهبی از سراسر جهان است".

سخنگوی رژیم صهیونیستی در وین گفت که این رژیم از دیدار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در وین که در طول آن ایران درباره برنامه هسته‌یی‌اش مذاکره می‌کند حمایت می‌کند، ولی این مجمع سازمان ملل باعث می‌شود که صالحی در جریان سفرش با میخایل اشپیندلگر، وزیر خارجه اتریش و بسیاری دیگر دیدار کند و فشاری به ایران وارد نشود.

الکساندر شالنبرگ، یک سخنگوی وزیر امور خارجه اتریش روز دوشنبه اعلام کرد که اشپیندلگر در کنار بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، مجمع اتحاد تمدن‌ها را افتتاح خواهد کرد.

شالنبرگ گفت: ایران مانند همه دیگر کشورهای سازمان ملل عضوی از این اتحادیه است و به همین دلیل مثل گذشته در آن شرکت خواهد کرد.

او افزود که اشپیندلگر با همه وزیران امور خارجه شرکت‌کننده دیدار خواهد کرد و "ملاقاتی با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران نیز برنامه‌ریزی شده است".

وی افزود که وزیر امور خارجه اتریش از این دیدار استفاده می‌کند تا موضع اتریش و اتحادیه اروپا در قبال برنامه هسته‌یی ایران را شفاف‌سازی کند.

شالنبرگ گفت که از سرگیری مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 درباره موضوع هسته‌یی تهران "یک نشانه خوب است".

وی گفت: ما مایلیم سرانجام شاهد جدیت ایران در مذاکرات باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد