گوناگون

آمریکا عامل ورود تروریسم به عراق

پارسینه: یک کارشناس و خبرنگار آلمانی در گفتگویی با اشاره به شکنجه گاههایی که آمریکایی ها بعد از ورود به عراق در آین کشور ساختند و بدرفتاریهایی که در این زندانها با زندانیان می شد تصریح کرد که فعالیتهای تروریستی با ورود آمریکا به عراق آغاز شد.

یک کارشناس و خبرنگار آلمانی در گفتگویی با اشاره به شکنجه گاههایی که آمریکایی ها بعد از ورود به عراق در آین کشور ساختند و بدرفتاریهایی که در این زندانها با زندانیان می شد تصریح کرد که فعالیتهای تروریستی با ورود آمریکا به عراق آغاز شد.

"کریستوف ماریا فروهدر" خبرنگار آزاد شبکه "آ ار دی" آلمان که مدت سی سال است از مناطق جنگی گزارش می دهد و در دوران اشغالگری آمریکا در عراق حضور داشته و از آنجا گزارشهایی را ارائه می داد در گفتگو با نشریه "فوکوس" اظهار داشت: ما در عراق همواره شاهد بد رفتاریهای نیروهای آمریکایی در مناطق ایست بازرسی با غیر نظامیان بودیم.

وی افزود: ما شاهد رفتارهای خشن و تجاوزکارانه آمریکایی ها بعد از ورود به عراق از جمله در شهرهای بغداد و بصره بودیم. من می دیدم که چگونه عراقی ها، ربوده شده و مورد بد رفتاری قرار می گرفتند.

این کارشناس آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: آمریکایی ها هر مسلمان را یک تهدید برای خود می دیدند اگر چه عراقی ها در ابتدا با آغوش باز از آمریکایی ها استقبال کردند.

وی گفت: فعالیتهای تروریستی پس از اشغال عراق توسط آمریکا و ورود نظامیان آمریکایی به این کشور شکل گرفت.

"ماریا فروهدر" در بخش دیگری از این گفتگو به بدتر شدن وضعیت زندانیان و شکنجه های شدیدتر زندانیان زندانهای عراق از جمله زندان ابوغریب در دوران اشغالگری آمریکا در عراق با استناد به سخنان خویشاوندان این زندانیان اشاره کرده و خاطر نشان کرد که نیروهای آمریکایی اجازه گرفتن گزارش از زندانهای مخصوص شکنجه را به خبرنگاران نداده و آنها را تهدید می کردند.

وی همچنین از تشکیل زندانهای شکنجه زیادی توسط نظامیان آمریکایی در عراق خبر داده و در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که کارمندان بلند پایه از دولت آمریکا نیز در ساختن چنین زندانهایی نقش داشتند که البته این اقدامات بسیار مخفی و سری شکل می گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد