گوناگون

پاسخ طریقت فرد به مخالفانش در مجلس

پارسینه: محمدحسن طریقت منفرد پاسخی مبسوط به انتقادهایی که امروز در مجلس به او وارد شد، ارائه داد و اتهامات را از خودش رد کرد.

محمدحسن طریقت منفرد پاسخی مبسوط به انتقادهایی که امروز در مجلس به او وارد شد، ارائه داد و اتهامات را از خودش رد کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به سخنان مخالفانش در مجلس که گفته بودند او سه بار از ریاست بیمارستان امام حسین عزل شده است، گفت: اولین بار ماموریت یافتم، بار دوم که برگشتم رئیس دانشگاه عوض شده بود که بنده را منصوب کردند. این بار هم برای کمک به بیمه جامع درمانی کمیته امداد رفتم و توانستم طرح پزشک خانواده را در سطح اول اجرا کنم. دفعه بعدی که مرا منصوب کردند به وزارت رفاه رفتم. من مقصر در عزل نبودم، بلکه افتحار خدمت داشتم.

رئیس بیمارستان صدر همچنین در واکنش به ابهاماتی که در جلسه علنی امروز درباره مدیریت وی در این بیمارستان مطرح شد؛ اظهارداشت: بهتر است در یان باره از آقای محجوب تحقیق شود. این بیمارستان متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و سهامداران آن ساختمان را اجرا کردند و ربطی به خصوصی سازی ندارد.

وی در تشریح برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: امروزه مدیریت بهداشت و درمان تجربیات و یافته هایی دارد که اگر با تجربه اسلامی تلفیق شود، می تواند نتایج شگفت انگیزی در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد.

اهم سخنان وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه می‌آید:

از سال 1358 که افتخار مراجعت به کشور را داشتم به مدت 10 سال مسئول بخش مراقبت چشم دانشگاه شهید بهشتی بودم. در زمان جنگ مسئول بهداری های وزارت نفت بودم. تلاش جدی برای تصویب بیمه همگانی از توفیقات حقیر بود. توفیق اجرای سطح اول پزشک خانواده افتحار بنده است.

در تدوین برنامه های سوم، چهارم و پنجم توسعه به عنوان کارشناس حضور جدی داشتم. تقدیر از کارهای انجام شده و تکرار آن شکر نعمت است. در بحث سلامت اعتقاد دارم که باید به نیمه خالی فعالیت های خود توجه کنیم. این دیدگاه به معنی نفی کارهای انجام گرفته نیست. نیمه خالی این است که همه آحاد مردم هنوز شهد این نعمت را نچشیده اند. در سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده که 15 هزار میلیارد توسط دولت و 25 هزار میلیارد توسط مردم هزینه شده است. توجه داشته باشیم که علی رغم تحمل این بار سنگین مالی هنوز مردم از خدماتی که دریافت کرده اند راضی نیستند. مگر بزرگان ما این توصیه را نکرده اند که مردم در هنگام بیماری درد و رنجی غیر بیماری را نباید تحمل کنند؟ آیا ما از این سرمایه های عظیم به خوبی استفاده می کنیم؟ اعتقاد داریم اختصاص بودجه به حوزه بهداشت و درمان هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است. نظام با کمک مردم امکانات مناسبی را فراهم کرده است اما در بهره وری از این امکانات موفق نبوده ایم.

باید از سرکار خانم وحید دستگردی تشکر کنم. بخش سلامت پیشرفت های معجزه آسایی داشته است. در اول انقلاب اکثر پزشکان هندی و بنگالی بودند. با زحمات مسئولان بخش سلامت امروز 300 هزار نیروی انسانی در بخش های مختلف بهداشت و درمان فعال هستند. به عنوان یک ایرانی خدا را تشکر می کنم.

ما افتخار داریم رسول مکرم اسلام اسوه ما می باشد. یقین دارم شما برای رفع مشکلات مردم در این بخش {حوزه بهداشت و درمان} حرص می خورید. جدیت در زمان عادی در حد وسع است، در زمان محدودیت در حد قدرت است و امروز که تحریم ها بار سنگینی را به کشور وارد کرده است در حد طاقت است.

یکی از برنامه های من در این وزارتخانه کاهش سهم پرداخت مستقیم مردم برای درمان به 30 درصد که در وضعیت فعلی بیش از 60 درصد است ، می‌باشد.

برنامه وزارت بهداشت این است که با استفاده از یافته های علمی و حداکثر استفاده از رفتار و سبک زندگی مردم کشور قانع بشوند که سبک فعلی به نفعشان نیست. آیا نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم خود را ولی نعمت بدانند و احساس صدقه بگیر بودن نداشته باشند. ساماندهی بخش بهداشت و درمان با توجه به پیشرفت معجزه آسای بعد از انقلاب نسبت به سایر بخش ها آسانتر است.

در این مدت کوتاه امکان فعالیت بدون راهنمایی شما مقدور نیست. در این مدت کوتاه به صورت مستمر مزاحم شما عزیزان خواهم شد تا از رهنمودهای شما بعضی از رویه های موجود را متحول کنیم. بنده هم از موافقین و به خصوص از مخالفین محترم تشکر می‌کنم.
منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد