گوناگون

باهنر: رای آوردن بر اساس شعار، کار سبکی است

پارسینه: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اهل شعار نیستم، تلاش داریم برنامه داشته باشیم و نگاه‌مان به آینده باشد.

باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم


محمدرضا باهنر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک آغاز سال 92 با اشاره به نامگذاری سال به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: طی پنج سال اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری‌های سال را حول محور اقتصادی انجام داده‌اند.



شاهد بودیم که سال 91 تشنجات و تکان‌های قابل لمسی برای مردم در بعد اقتصادی به وجود آمد و با توجه به نامگذاری سال با عنوان حمایت از تولید ملی، دولت قدم‌های مقدماتی برداشت و در اواسط سال نیز سیاست کلی نظام برای تولید ملی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شد و توسط مقام معظم رهبری پس از اصلاحات لازم ابلاغ گردید که حالا باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.



وی با اشاره به این‌که «رقبا و مخالفان ما در نظام بین‌الملل تلاش دارند ایران را تحت فشارهای تحریم‌ اقتصادی قرار دهند» تصریح کرد: فشارهای وارد شده به ایران حتی با مقررات حمایت از حقوق بشر سازگار نیست و البته معتقدیم تهدیدها را می‌توان با تدبیر و خرد به فرصتی برای جهش اقتصادی تبدیل کرد.



صندوق توسعه ملی باید به سرعت رشد یابد


وی با بیان این‌که «یکی از آرزوهای ما استقلال بودجه دولت از نفت است» گفت: فکر می‌کنیم این کار در آینده با سرعت و البته با عملکرد خردمندانه قابل دستیابی باشد تا بتوانیم دولت را تنها به مالیات‌ها و سایر درآمدها وابسته کنیم. در این راستا تجربه صندوق توسعه ملی بسیار موثر است و ظرفیت اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کرده است. این صندوق باید به سرعت در سال‌های آینده رشد یابد؛چراکه وظیفه فعال بودن در بخش اقتصاد غیردولتی را بر عهده دارد.


این فعال سیاسی با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در خرداد ماه سال 92، این اتفاق را سرنوشت‌ساز دانست و افزود: انتخابات پیش‌رو می‌تواند به حماسه بزرگ سیاسی تبدیل شود و دولتی روی کار بیاید که برای حل مشکلات مردم توانمندی و حرکت به سمت پیشرفت و عدالت را مدنظر داشته باشد.


گروه 1+2 هنوز درها را برای اضافه شدن افراد دیگر باز نکرده‌اند


وی در جواب سوالی در رابطه با شروط پیوست به ائتلاف اکثریت و احتمال حضور کاندیداهای اصولگرا در یک ائتلاف، اظهار کرد: در مورد ائتلاف اکثریت در حال حاضر پنج کاندیدا در این ائتلاف حضور دارند و هرکس شرایط پیوستن به جبهه اصولگرایان را داشته باشد می‌تواند درخواست دهد و ما پنج نفر پس از مشورت با رای اکثریت افراد جدید را انتخاب خواهیم کرد و در رابطه با ائتلاف کلی و جامع این پیشنهادی بوده است که ما از اول داده‌ایم اما گروه 1+2 هنوز درها را برای اضافه شدن افراد دیگر باز نکرده‌اند در حالی که پیشنهاد ما این بوده است که مجموعه کاندیداهای اصولگرا در طول ثبت‌نام تقلیل یابند و جبهه اصولگرایان مدیریت واحد شود.



وی همچنین در جواب سوال دیگری در رابطه با برنامه‌های مدون جبهه پیروان خط امام و رهبری برای دولت آینده، گفت: جبهه پیروان برای دولت آینده در جهت برنامه‌ریزی مدون کاری به صورت جدی انجام نداده است چون کشور ما برنامه‌های مصوب دارد و در سال دوم برنامه پنجم هستیم پس دولتی که روی کار می‌آید مجری برنامه‌های مصوب است البته با فرآیند قانونی می‌تواند درخواست اصلاح را بدهد اما دولت به طور کلی برنامه‌ای پیش‌رو دارد که باید برنامه‌های اجرایی خود را مطرح کند.



روسای جمهور گذشته آرای سنگین نخواهند داشت


باهنر در رابطه با احتمال کاندیداتوری خاتمی با توجه به فعالیت‌های هفته‌های اخیر اصلاح‌طلبان و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه گرایش‌های سیاسی در انتخابات، اظهار کرد: در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و فعالیت‌های سیاسی‌شان باید گفت که از مدت‌ها قبل از آن‌ها دعوت کرده‌ایم و از این موضوژع نیز استقبال می‌کنیم که همه گرایش‌ها حضور فعالانه در میدان سیاسی داشته باشند، البته در صورتی که چارچوب قانون اساسی را بپذیرند.


وی با بیان این‌که «حضور گرایش‌های سیاسی ملتزم به قانون اساسی نیاز ضروری خود آن‌ها، نظام، حاکمیت و ملت است» تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام کردند، همه گرایش‌ها باید حضور یابند البته بر اساس اخبار و شنیده‌ها تا قبل از عید گفته می‌شد که آقای خاتمی نمی‌آِید اما اخیرا شاهدیم که عده‌ای در این زمینه فعال شده‌اند. البته در نهایت آقای خاتمی شخصا باید سبک و سنگین کنند، اما به طور کلی معتقدم برخی روسای جمهور گذشته اگر تصور دارند ممکن است آرای سنگین برای‌شان جمع شود این اتفاق نخواهد افتاد.



وی در جواب این سوال که شعار انتخاباتی شما چیست؟ گفت: اهل شعار نیستم و تلاش داریم برنامه داشته باشیم و نگاه‌مان به آینده باشد.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مساله اعتدال در نظام اجرایی کشور و همچنین توجه به موضوع عقل‌گرایی و عمل‌گرایی، گفت:‌ این سه نکته باید به شکل توام پیگیری شوند؛ چون سیاست اجرایی کشور با توهمات، عدم ثبات مدیریتی و ادبیات نامناسب امکان‌پذیر نیست پس فکر می‌کنم این‌که بر اساس شعار بخواهیم رای بیاوریم کار سبکی است و این کار را نخواهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد