گوناگون

وقتی اسدالله عسگر اولادی از سوی دولت "سلطان پسته" لقب گرفت!

وقتی اسدالله عسگر اولادی از سوی دولت  "سلطان پسته" لقب گرفت!

پارسینه: در روزنامه جدید دولت گزارشی با عنوان "عالیجنابان بازار" تیتر یک شده که به بررسی نقش برخی اعضای حزب موتلفه ...

پارسینه - گروه سیاسی: روزنامه تازه به دکه رسیده "شهروند" که در روزهای انتهایی سال 91 انتشار خود را آغاز کرد این روزها به دنبال باز کردن جایی برای خود در عرصه مطبوعات است و برای همین با تیترها و گزارش های جنجالی می خواهد توجه مخاطبان را به خود جذب کند، مخاطبانی که بنا به قیمت بالای دیگر روزنامه ها شاید ترجیح دهند یک روزنامه 300 تومانی بخرند.


در شماره روز دوشنبه 19 فروردین این روزنامه گزارشی با عنوان "عالیجنابان بازار" تیتر یک شده که به بررسی نقش برخی اعضای حزب موتلفه در بازار پرداخته است. این گزارش که لحن تندی دارد، ادبیات روزنامه ایران را تداعی می کند و مشخصا هدفش تخریب حزبی است که در این سال از منتقدان اصولگرای احمدی نژاد بوده و کاندیدایی هم برای شرکت در انتخابات معرفی کرده است.

در حالی این بزرگنمایی رسانه ای صورت می گیرد که پرونده مالی برخی مقامات ارشد دولتی هنوز باز است و رئیس جمهور آنها را خط قرمز خود اعلام کرده و جلوی پیگیری آنها را گرفته است. بخش هایی از این گزارش که هدفش رنگ و بوی انتخاباتی دارد در ادامه می آید:

- 14 اتاق و شورای مشترک بازرگانی خارجی، 44 میلیارد دلار مبادلات تجاری و دست آخر پنج رئیس که همگی وابسته به یک حزب هستند. علاء میرمحمد صادقی، اسدالله عسگر اولادی، یحیی آل اسحاق، علی عبداللهیان و علینقی خاموشی در حالی بر کرسی ریاست 14 اتاق مشترک بازرگانی خارجی تکیه زده اند که هر پنج نفر از اعضای ارشد و وابستگان سرشناس حزب موتلفه و بازار هستند ...

- عنوان نخست این فهرست از نظر تعداد کرسی های ریاست را باید متعلق به علاء میرمحمد صادقی دانست. او به تنهایی ریاست 8 اتاق مشترک بازرگانی را برعهده دارد ... حجم معادلات در حوزه اتاق هایی که ریاست آن برعهده این عضو موتلفه لست در سال 2012 میلادی بالغ بر 8/8 میلیارد دلار برآورد شده است ...

- از سوی دیگر اسدالله عسگر اولادی یا "سلطان پسته" که از نظر تعداد ریاست بر اتاق ها در جایگاه دوم قرار دارد ... از حیث ارزش مبادلات گوی سبقت را از دیگر همتایان خود ربوده، به طوری که در سال 2012 حجم مبادلات تجاری در حوزه این اتاق ها 8/18 میلیارد دلار رسیده است.

- اسحاق جهانگیری علاوه بر ریاست اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، ریاست اتاق تهران را نیز بر عهده دارد ... که به تازگی خود را یکی از نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم معرفی کرده است ... حوزه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بیش از 3/6 میلیارد دلار در سال 2012 مبادله داشت...

- علی عبداللهیان به عنوان یکی از وابستگان ارشد حزب موتلفه، رئیس بنیاد رسالت و مشاور شهردار تهران نیز طعم ریاست بر اتاق مشترکی را می چشد که حجم مبادلات آن حوزه در سال 2012 بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار برآورد شد.

- اما در قعر این جدول نام علی نقی خاموشی از وابستگان عالی رتبه حزب موتلفه به چشم می خورد که هم اکنون رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلیس است. حجم مبادلات حوزه این اتاق مشترک در سال 2012 به رقم 228 میلیون دلار رسید.

جالب اینکه" شهروند" روزنامه ای است که با بودجه بیت المال و به صورت تمام رنگی منتشر می شود (پیشتر پارسینه در گزارش مفصل "روزنامه هایی رنگی برای مردی که با تبلیغات سیاه و سفید آمد" به رسانه های رنگی احمدی نژاد پرداخته است.) صاحب امتیاز "شهروند"، سازمان هلال احمر است. رئیس این سازمان اعلام کرده بود که "شهروند" برای اطلاع رسانی اخبار هلال احمر انتشار پیدا می کند در حالی که در میان صفحات این روزنامه تنها یک صفحه به این سازمان اختصاص داده شده است.


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد