گوناگون

سهم ایران در تولید علم جهان

پارسینه: ایران یک و ۸ دهم درصد از سهم تولید علم جهان را به خود اختصاص داد .

رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: بر اساس مدارک علمی ثبت شده در پایگاه استنادی آی اس آی ، ایران در حال حاضر یک و 8 دهم درصد از علم دنیا را تولید می کند.

دکتر محمد جواد دهقانی، با اشاره به اینکه ، میزان تولید علم هر کشور را یکی از شاخص های تعیین رتبه علمی آن کشور در سطح بین المللی تعیین می کند افزود: تعداد مدارکی که اعضای هیات علمی ایران در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرده اند حکایت از افزایش شتابان تولید علم کشور دارد .

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است .

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) در شیراز است .

ارسال نظر

  • ناشناس

    فکر میکنند شکستن رکورد چاپ مقاله یعنی پیشرفت. در حالی که چاپ فله ای مقاله های صد من یه غاز به معنی پیشرفت نیست. اگر میخوایم پیشرفت کنیم در قدم اول باید مانع فرار مغزها بشیم. نباید با تندروی و سختگیری و عدم حمایت دافعه ایجاد کنیم تا نخبگان و نوابغ با کمترین جاذبه ای از اون ور مملکت را ترک کنند. فرصت ها و امکانات رو باید بر اساس تخصص و استعداد و میزان علم و دانش افراد در اختیار انها قرار بدیم، نه نظرات سیاسی و عقاید مذهبی و تیپ و قیافه و میزان علاقه به این شخص و نفرت از ان شخص و روابط فامیلی و سهمیه های گوناگون. تا وقتی اشخاص رو بر اساس معیارهای ظاهری به ارزشی و غیر ارزشی تقسیم و یک گروه رو جذب و دیگری رو ترد میکنیم فرار مغزها ادامه یافته و خبری از پیشرفت نخواهد بود و همچنان مصرف کننده علم و تولیدات غرب خواهیم بود.

  • ناشناس

    تقریبا هیچ!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد