گوناگون

قرمزهای تراکتور‌سازی کتاب شدند

قرمزهای تراکتور‌سازی کتاب شدند

پارسینه: کتاب ترکی - فارسی «قیرمیزی سئوگی» (عشق سرخ) شامل 9 داستان کوتاه ترکی به همراه ترجمه فارسی آن‌ها درباره هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی‌ آذربایجان به قلم مرتضی مجدفر به چاپ رسیده است.

پارسینه- گروه فرهنگی: داستان‌هایی درباره هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی‌ منتشر شد.

کتاب ترکی - فارسی «قیرمیزی سئوگی» (عشق سرخ) شامل 9 داستان کوتاه ترکی به همراه ترجمه فارسی آن‌ها درباره هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی‌ آذربایجان به قلم مرتضی مجدفر به چاپ رسیده است.

کتاب با متن اهداییه مؤلف به دو زبان ترکی و فارسی آغاز می‌شود: «عشق سرخ تقدیم می‌شود به هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی آذربایجان، که تمامی مضامین داستان‌های آن عیناً یا با اندکی تغییر از زندگی عاشقانه آن‌ها برگرفته شده است.»

سپس در بخش باشلانیش یا سرآغاز، مقدمه‌های ترکی و فارسی سه‌صفحه‌یی کتاب آمده و آن‌گاه در بخشی که حئکایه‌لر یا داستان‌ها نام گرفته، 9 داستان قرار گرفته است. اکثر داستان‌ها، تقریباً در محیطی خارج از زمین فوتبال و در زندگی روزمره هواداران اتفاق می‌افتد و قهرمانان داستان‌ها، طیف‌های گوناگونی از افراد جامعه، از کودکان تا جوانان، معلمان و زنان و حتا عاشیق‌های آذربایجان را دربرمی‌گیرد.

در پایان سه ضمیمه به کتاب افزوده شده است. در ضمیمه نخست، تاریخچه باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز از سال 1348 تاکنون آمده است. سپس سرود رسمی باشگاه همراه با توضیحات کامل درباره چگونگی ساخت سرود به همراه متن ترکی آن در ضمیمه دوم آورده شده است. در ضمیمه سوم هم برخی از وبگاه‌ها، وبلاگ‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی درباره تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز معرفی شده‌اند. پایان‌بخش کتاب نیز تشریح زندگی‌نامه و آثار مؤلف اثر، دکتر مرتضی مجدفر، است.

مؤلف اثر در مقدمه آورده است: «تراکتور، فوتبال را با فرهنگ درآمیخته است و آن را هم‌تراز با هویت و دارایی معنوی انسان‌ها پیش می‌برد. ما با تراکتور هیجان، شادی، عشق، یکپارچگی، فرهنگ و هویت ملی را جست‌وجو می‌کنیم.»

«قیرمیزی سئوگی» در 96 صفحه با شمارگان 200 نسخه و قیمت 3300 تومان از سوی نشر امرود منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد