گوناگون

جزیره ای که این روز ها خیلی مهم شده!

پارسینه: این روزها بازار خبرهای تنش در شبه جزیره کره حسابی داغ است و هر لحظه خبر جدید از اوضاع و احوال و اظهار نظرها در این رابطه منتشر می‌شود اما چرا جزیره‌ای به نام گوام در اقیانوس آرام این قدر مهم شده و نامش هر روز شنیده می‌شود ؟

مقام‌های پیونگ‌یانگ که گفته می‌شود دو موشک میان برد خود را در سواحل شرقی این کشور مستقر کرده‌‌اند گفته‌اند که در صورت به راه افتادن یک جنگ ایالت هاوایی و جزیره گوام را هدف حمله قرار خواهند داد. مجمع‌الجزایر هاوائی در اقیانوس آرام ایالت پنجاهم آمریکاست و خیلی‌ها نام آن و پایتخت و شهر مهم آن یعنی هونولولو را شنیده‌اند.


جزیره گوام که در میان اخبار شبه جزیره کره این روزها نامش شنیده می‌شود اما شاید برای برخی ناشناخته باشد. این جزیره که حالا دولت آمریکا اعلام کرده که سامانه موشکی خود را در واکنش به تهدیدهای کره شمالی در آن مستقر می‌کند در‌واقع نزدیک‌ترین نقطه از خاک آمریکا به کره شمالی است و موشک‌های پیونگ یانگ به راحتی می‌توانند به آن برسند. هاوایی اما فاصله‌ای حدود ۷ هزار کیلومتر با کره شمالی دارد و به همین خاطر آن دسترسی به آن برای کره شمالی سخت‌تر است.





منبع:افکار نیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد