گوناگون

خسوف در کدام مناطق ایران دیده شد؟

خسوف در کدام مناطق ایران دیده شد؟

خسوف (ماه گرفتگی) که بامداد امروز رخ داد، در مناطق شرقی ایران قابل رویت نبود و فقط در مناطق غربی آن هم به صورت محدود دیده شد.

به گزارش پارسینه به نقل از همشهری‌ آنلاین، امروز ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) یک ماه گرفتگی جزئی رخ داد که گفته شد فقط ۳.۵ درصد از سطح ماه را پوشش داده است.

آن‌طور که گاردین نوشته بود این ماه گرفتگی در اثر عبور زمین از میان خورشید و ماه ایجاد شد و این گذر سایه‌ زمین را روی سطح ماه انداخت.

این ماه گرفتگی در سراسر اروپا، آفریقا، گرینلند و آمریکای شمالی و جنوبی قابل مشاهده بود. از لندن، بخش قابل توجه ماه گرفتگی در ساعت ۰۳:۱۳ BST(۰۵:۴۳ به وقت ایران) آغاز شد. اوج ماه گرفتگی در ساعت ۰۳:۴۴ BST(۰۶:۱۴ به وقت ایران) رخ داد. این رویداد در ساعت ۰۴:۱۵ BST(۰۶:۴۵ به وقت ایران) به پایان رسید.

در ایران این دومین ماه‌گرفتگی رخ داده در سال جاری است.

نکته جالب اینکه زمان ماه گرفتگی با زمان غروب ماه تقریبا هم زمان شده بود و به دلیل اینکه زمان غروب در شرق کشور قبل از ورود ماه به سایه زمین بود، ماه گرفتگی در این مناطق قابل رویت نبود.

غروب ماه در استان‌های غربی ایران دیرتر است بنابراین ساکنان این مناطق مقداری فرصت برای تماشای خسوف داشتند.

 

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد