گوناگون

بازار مسکن ۷ میلیون واحد ناترازی دارد

بازار مسکن ۷ میلیون واحد ناترازی دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی از ناترازی ۷ میلیون واحدی در بازار مسکن کشور خبر داد.

به گزارش پارسینه به نقل از صدای بورس، عباس صوفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موضوع مهم مسکن از مطالبات جدی همه نقاط کشور اعم از روستاها و شهرهاست. ناترازی در بازار مسکن متاثر از تقاضای زیاد و عرضه کم مسکن و عدم‌حل مشکل ناترازی حوزه مسکن توسط دولت‌های قبلی به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه آمار کسری در بازار مسکن کشور گفت: ۲ میلیون واحد مسکونی در بازار داخل در حال ساخت است؛ که عرضه آن به بازار می‌تواند بخشی از چالش ناترازی را رفع کند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه پنج‌ساله هفتم کشور باید ۵.۵ میلیون واحد مسکونی بسازیم، از سوی دیگر هر سال باید حدود ۸۰۰‌هزار واحد مسکن برای رفع ناترازی و به دلیل ازدواج‌های جدید هم ساخته شود.

صوفی با بیان اینکه با توجه به گرانی مصالح و مشکلات مربوط به تامین زمین، دولت به تنهایی نمی‌تواند وارد این حوزه مسکن شود، گفت: در گذشته با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن (نهضت ملی مسکن) این امکان وجود داشت که یک واحد ۱۰۰ مترمربعی با هزینه هر متر ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان ساخته شود.

این در حالی است که امروز تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان است و ساخت هر مترمربع آپارتمان ۱۰۰ متری بدون در نظر گرفتن شبکه آب و برق و گاز ۱۵ میلیون تومان یعنی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه دارد. اما مردم توان پرداخت یک میلیارد تومان آورده را ندارند. صوفی در خصوص چالش تامین زمین نیز گفت: در حوزه تامین زمین مشکل داریم و طبق «قانون جهش مسکن» باید به محدوده شهرها نیز اضافه شود. همچنین در حال حاضر حدود ۱۷۰‌هزار هکتار در شهرهای مختلف بافت ناکارآمد داریم که برای تامین مسکن باید لحاظ شود.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد