گوناگون

کومار: امروز، روز غم کشتی است

پارسینه: کومار تصریح کرد: امروز روز غم کشتی است. هدف کشتی‌گیران سرتاسر جهان رسیدن به مدال المپیک است و برای رسیدن به این هدف خود سخت تلاش و تمرکز می‌کردند ولی حالا با این تصمیم عجیب و نبودن این رشته ورزشی در المپیک شرایط مایوس کننده خواهد شد.

پس از اینکه سران کمیته بین‌المللی المپیک، رشته ورزشی کشتی را از فهرست ورزش‌های المپیک 2020 حذف کردند "سوشی کومار" دارنده مدال نقره المپیک جز اولین کسانی بود که در این مورد اظهارنظر کرد و گفت که از شنیدن این خبر بسیار ناامید شده است.

در اقدامی تعجب‌‌‌ برانگیز، ‌سران کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در جلسه هیات مدیره این نهاد که صبح امروز (سه‌شنبه) در لوزان سوئیس برگزار شد تصمیم به حذف این رشته از فهرست رشته‌های ورزشی المپیک 2020 گرفتند.

این در حالی است که آنها به باقی ماندن رشته های پنچ‌گانه که از پرخطرترین رشته های ورزشی محسوب می شوند، رای مثبت دادند. رشته های پنجگانه شامل شمشیربازی، تیراندازی با تپانچه، شنای آزاد 200 متر، پرش با اسب و دو صحرانوردی است.

وی در گفت‌و‌گو با شبکه NDTV هند گفت: کشتی، ورزشی جهانی است و چنین تحولاتی به ورزشکارانی که سخت تمرین می‌کنند، لطمه می‌زند. چنین چیزی تاکنون در تاریخ روی نداده بود، این رشته در سرتاسر دنیا طرفداران خود را دارد و شکستی بزرگ برای تمامی کشتی‌گیران جهان به شمار می‌آید.

هیات مدیره IOC با بررسی 26 رشته ورزشی در برنامه کنونی رقابت‌های المپیک؛ کشتی را از لیست ورزش‌هایی که در این رقابت‌ها برگزار می‌شود حذف کرده و در اواخر سال میلادی جاری ورزش جایگزین آن را معرفی خواهند کرد. در ماه می هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در سنت‌پطرزبورگ روسیه گرد هم خواهند آمد تا هشت رشته پیشنهادی خود را برای جایگزینی به جای کشتی در المپیک معرفی کنند، سپس در صدو‌بیست‌و‌پنجمین جلسه کمیته بین‌المللی المپیک که در تاریخ‌های 7 تا 10 سپتامبر 2013 (16 تا 19 شهریور) در بوینس‌آیرس آرژانتین برگزار خواهد شد رشته نهایی و جایگزین کشتی معرفی می شود.

کومار تصریح کرد: امروز روز غم کشتی است. هدف کشتی‌گیران سرتاسر جهان رسیدن به مدال المپیک است و برای رسیدن به این هدف خود سخت تلاش و تمرکز می‌کردند ولی حالا با این تصمیم عجیب و نبودن این رشته ورزشی در المپیک شرایط مایوس کننده خواهد شد.

هند در رقابت‌‎های المپیک لندن در رشته کشتی 2 مدال به دست آورد. سوشی کومار یک مدال نقره و یوگشوار دوت نیز یک مدال برنز را برای این کشور به ارمغان آورد.

کمیته بین المللی المپیک، پیشتر با حذف شهرهای دوحه و باکو؛ شهرهای استانبول، مادرید و توکیو را به عنوان نامزدهای میزبانی بازی‌های تابستانی المپیک 2020 اعلام کرده بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

  • ناشناس

    خدا کمک میکنه تا این مشکل حل بشه.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد