گوناگون

ماجرای ملاقات ستاره پرسپولیس و بابی رابسون

ماجرای ملاقات ستاره پرسپولیس و بابی رابسون

حامد کاویانپور که در زمان حضور علی پروین روی نیمکت پرسپولیس بازیکن این تیم بود ماجرای نهایی شدن انتقالش به نیوکاسل را تعریف کرد.

به گزارش "ورزش سه"، حامد کاویانپور در گفت‌وگوی تصویری با ورزش سه و آنتن توضیحاتش درباره پیشنهادهای خارجی که در دوران حضورش در پرسپولیس دریافت کرده اما نهایی نشده را اینگونه شروع کرد:

«نگاه سنتی علی پروین ید طولانی در فوتبال ما دارد. خدا را شکر ایشان در قید حیات هستند و هر کجا که صحبت اشتباهی مطرح می‌شود را می‌توانند پاسخ دهند. من با پرسپولیس زندگی کردم ولی به طرق مختلف ضربات جبران‌ناپذیری از آقای پروین خوردم. به عنوان مثال همین پیشنهاد نیوکاسل می‌توانست مسیر زندگی من را عوض کند.»

او درباره پیشهادهایش گفت:

«اولین پیشنهاد من از تیمی بود که به تازگی به لیگ برتر انگلیس آمده بود که حاضر بودند برای سه سال یک میلیون و 200 هزار پوند بدهند. رقمی که حتی از قراردادهای علی دایی و کریم باقری در آلمان هم بالاتر بود. در این پیشنهاد مخالفت آقای عابدینی باعث شد که منتفی شود. بعد از آن باشگاه بولتون پیشنهاد داد اما باز هم سر اختلاف نظر مالی به توافق نرسیدیم ولی در پیشنهاد سوم که نیوکاسل بود ما بحث دیگری داشتیم.»

کاویانپور درباره این ماجرا ادامه داد:

«در پیشنهاد نیوکاسل یک بحث ملی داشتیم که آقای بلاژویچ به من گفتند نرو، من مدیر بارسلونا را به ورزشگاه آزادی می‌آوردم تا بازی تو را ببیند و بعد هم قرارداد می‌بندی که در فوتبال حرفه‌ای چیز عجیبی نیست. من یکبار در شبکه درباره برانکو صحبت کردم و بعد از آن خیلی‌ها به من گفتند چرا روی مافیای فوتبال دست گذاشته‌ای؟ و من در جوابشان گفتم اصلا متوجه حرفتان نمی‌شوم.»

ستاره سال‌های دور پرسپولیس در خصوص اختلاف نظر سرمربی تیم ملی و مدیرعامل پرسپولیس در آن زمان برای انتقالش نیز اظهار داشت:

«آن زمان یک آفیس (دفتر) بود که کار قانونی انجام می‌داد و بازیکنان زیادی از ایران را به اروپا فرستاد. مثل رحمان رضایی، علی سامره و خیلی‌های دیگر. آقای بلاژویچ هم که با رزومه سومی جام جهانی به ایران آمده، چنین حرفی به من زد و کمکی برای من بود و از من خواست نروم. در عین حال امیر عابدینی به من گفت به‌عنوان مدیر باشگاه به تو می‌گویم که باید بروی. ما هم رفتیم و توافقات انجام شد. آقای رابسون در دفترش کلی فیلم به من نشان داد و گفت ببین از بین این همه من بازی تو را دیدم و پسندیدم. از من خواستند هفته اول لیگ انگلیس را بازی کنم و بعد برای بازی با عربستان به ایران برگردم.»

کاویانپور لحظاتی که این انتقال منتفی شده را اینطور روایت کرد:

«از آقای عابدینی درخواست کردم که اجازه دهید من به فوتبال انگلیس بیایم. با این حال داخل دفتر بابی رابسون بودم که علی پروین تلفنی به من گفت "حامد آنجا نشستی و چی برای خودت فکر می‌کنی؟ بیا اینجا فصل را تمام کن و بعد هر کجا خواستی برو." تا خواستم توضیح دهم دیدم ایشان تلفن را قطع کرده است. بابی رابسون تا لحظه آخر پیگیر این انتقال بود، اما هیچوقت نفهمید چرا باشگاه ایرانی اجازه این انتقال را نداده است!»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد