گوناگون

پرسپولیس به دنبال دریافت غرامت اورونوف!

پرسپولیس به دنبال دریافت غرامت اورونوف!

به نظر می رسد مصدومیت اوستون اورونوف ستاره پرسپولیس جدی است و او برای تیم ملی کشورش بازی نخواهد کرد.

به گزارش پارسینه به نقل از خبر ورزشی، یکی از بزرگترین نگرانی های هواداران و کادرفنی پرسپولیس مصدومیت اوستون اورونوف ستاره تکنیکی این تیم است. اورونوف که تنها دقایقی مقابل تیم ملی ایران به میدان رفت و شرایط بازی کردن از ابتدا را نداشت، گویا در تمرینات ازبکستان غایب بوده و مربی این تیم هم خبر از مصدومیت این بازیکن می دهد. ولادو رادمانوویچ مربی تیم ملی ازبکستان نیز این موضوع را در نشست خبری پیش از دیدار با امارات تأیید کرد.

رادمانوویچ در این خصوص گفت: عباس فیض الله اف در تمرین روز گذشته مصدوم شد و حضور او در میدان برای دیدار با امارات مشکوک است. علاوه بر این «اوستون اورونوف» نیز مصدوم است. با توجه به مصدومیت مجدد اورونوف باید دید این بازیکن می‌تواند پرسپولیس را در بازی با السد که روز ۳۰ مهر برگزار خواهد شد، همراهی کند یا خیر.

علاوه بر این و با توجه به مصدومیت ارونوف در تیم ملی ازبکستان، در صورت طولانی شدن مصدومیت این بازیکن، به احتمال زیاد سرخ‌ها می‌توانند بابت این موضوع از فیفا غرامت دریافت کنند. همچنین صفحه مجازی فدراسیون فوتبال ازبکستان مصدومیت اورونوف و غیبت او در بازی با امارات را تایید کرد و بدون اعلام جزئیاتی از مصدومیت این بازیکن، تنها برای او آرزوی بهبودی و سلامت کرد.

یکی از معضلات و چالش های همیشگی تیم های باشگاهی، فیفا دی هاست که باشگاه ها باید در کوران مسابقات، بازیکنان خود را در اختیار تیم های ملی شان بگذارند و البته همیشه نگرانی بابت مصدومیت ستاره ها نیز وجود دارد. این جنگ بین تیم های باشگاهی و تیم های ملی همیشه با کیفیت های مختلف در جریان بوده است و در این میان فیفا برای اینکه به باشگاه تضمین بدهد در صورت مصدومیت هم از باشگاه و هم از بازیکن حمایت می کند، در این خصوص قوانینی دارد که شامل پرداخت غرامت می شود.

اگر بازیکنی در فیفا دی مصدوم شود و حداقل ۲۸ روز از میادین دور باشد، فیفا غرامتی را به باشگاه مورد نظر با توجه به دستمزد بازیکن پرداخت می کند، به این شکل که البته ۲۸ روز اول محاسبه نمی شود و از روز ۲۸ تا حداکثر روز ۳۶۵، فیفا مبلغی را براساس میزان دستمزد و قرارداد بازیکن به باشگاه می دهد. (این قرارداد شامل پاداش نمی شود و فیفا فقط مطابق مبلغ پایه قرارداد بازیکن مصدوم شده و تعداد روزهای دوری او از میادین، میزان غرامت را تعیین می کند.) به طور نمونه اگر بازیکنی شش ماه از فوتبال دور باشد و دستمزد سالیانه اش یک میلیون دلار باشد، فیفا ۲۸ روز از آن شش ماه را کسر می کند و در ازای باقی روزها، بر مبنای همان قرارداد یک میلیون دلاری، به باشگاه غرامت می پردازد.

مبلغ فیفا هم براساس قرارداد پایه بازیکن است (شامل آپشن ها نمی شود)، یعنی هرچه قرارداد یک بازیکن با یک باشگاه بیشتر باشد، اگر او دچار مصدومیت شود، از روز ۲۸ به بعد فیفا باید پول بیشتری به باشگاهش پرداخت کند. البته رقم پرداختی فیفا حداکثر شامل ۷.۵ میلیون دلار می شود. یعنی اگر بازیکنی ۵۰ میلیون دلار هم قرارداد داشته باشد، در صورت مصدومیت در فیفا دی، حتی اگر یک سال بیرون بنشیند، فیفا بیشتر از ۷.۵ میلیون دلار به باشگاه او غرامت نمی پردازد. حال باید دید مصدومیت اورونوف چه زمانی به پایان خواهد رسید و آیا پرسپولیس می تواند بابت او غرامت بگیرد یا خیر.  

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد