گوناگون

سفر توریستی به فضا هم مهیا شد!+ فیلم

سفر توریستی به فضا هم مهیا شد!+ فیلم

پارسینه: یک شرکت خصوصی به افرادی که می خواهند به فراتر از جو زمین بروند و شگفتی های فضا را حس کنند با فروش بلیط ۴۵۰۰۰۰ دلار (معادل بیست و دو میلیارد و پانصد میلیون تومان) این امکان را فراهم کرده است.

این هواپیما که شبیه سه هواپیمای به هم پیوسته هست تا ارتفاع حدود ۴۴۰۰۰ فوت (حدود ۱۳ کیلومتر) بالا میرود و سپس فضاپیمای مجهز به راکت که در وسط هواپیمای اصلی هست را رها میکند،آن با سرعت به سمت لایه های بالایی جو حرکت کرده و برای دقایقی به ۸۵ کیلومتری سطح زمین میرسد که مسافران فضایی میتوانند تجربه شگفت انگیزی کسب کنند
در طول پرواز، مسافران چندین دقیقه بی وزنی را تجربه می کنند و به آنها اجازه می دهد آزادانه در کابین شناور شوند و مناظر خیره کننده سیاره ما را از فضا مشاهده کنند. پس از رسیدن به بالاترین نقطه خود، فضاپیما به زمین برمی گردد و در فرودگاه فرود می آید.


جو زمین معمولاً بر اساس تغییرات دما و سایر ویژگی ها به پنج لایه اصلی تقسیم می شود.این لایه ها از پایین ترین تا بالاترین عبارتند از:
1. تروپوسفر: تروپوسفر پایین ترین لایه جو است که از سطح زمین تا ارتفاع متوسط حدود 12 کیلومتر امتداد دارد.این لایه محل وقوع پدیده های آب و هوایی مانند ابر، باران و طوفان است.دما معمولاً با افزایش ارتفاع در تروپوسفر کاهش می یابد.
2. استراتوسفر: در بالای تروپوسفر، استراتوسفر قرار دارد که از بالای تروپوسفر تا حدود 50 کیلومتر بالاتر از سطح زمین امتداد دارد. برخلاف تروپوسفر، دمای استراتوسفر با افزایش ارتفاع به دلیل وجود لایه اوزون افزایش می یابد.لایه اوزون بیشتر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید (UV) را جذب می کند.
3. مزوسفر: مزوسفر لایه ای است که در بالای استراتوسفر قرار دارد و از حدود 50 تا 85 کیلومتر بالاتر از سطح زمین امتداد دارد.در این لایه با افزایش ارتفاع، دما کاهش می یابد و به دمای بسیار سرد می رسد. مزوسفر همچنین جایی است که شهاب‌ها به محض ورود به زمین می‌سوزند
4. ترموسفر: در بالای مزوسفر، ترموسفر قرار دارد که از حدود 85 کیلومتر تا لبه فضا امتداد دارد.دما در ترموسفر می تواند بسیار متفاوت باشد،زیرا تحت تأثیر فعالیت خورشیدی است.با وجود دماهای بالا، ترموسفر به دلیل چگالی کم ذرات، برای انسان بسیار سرد احساس می شود.
5. اگزوسفر:اگزوسفر بیرونی ترین لایه جو زمین است. از مرز بالایی ترموسفر تا خلاء فضا امتداد دارد.اگزوسفر با چگالی بسیار کم ذرات مشخص می شود و مولکول های گاز از هم فاصله زیاد دارند.ماهواره ها در این لایه به دور زمین می چرخند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد