گوناگون

شاخص بورس روی کانال ۷۳ هزار واحد

شاخص بورس روی کانال ۷۳ هزار واحد

پارسینه: امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۷۳ هزار و ۷۲۵واحد رسیده است.

تحریریه پارسینه: روز گذشته شاخص کل در پایان معاملات خود در ارتفاع ۷۳.۸۱۶ هزار واحدی ایستاد و با رشد ۵۲ واحد به کار خود خاتمه داد. اما امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۷۳ هزار و ۷۲۵واحد رسیده است. امروز ۵۲۷ میلیون سهم به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان داد و ستد شده است. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران حدود ۳۱۱ هزار میلیارد تومان است.
محمد شکوری کارشناس بورس با اشاره به وضعیت بازار بورس اظهار داشت: با توجه به ورود نقدینگی و کاهش نرخ سود بانکی تغییر قابل توجهی در بازار سهام رخ نداده است و سرمایه گذارانی که در بازار فعالیت می کنند و تمایل به خرید دارند ترجیح می دهند تا جای ممکن قیمت ها را در بازار ارزان تر خریداری کنند به همین دلیل بخش بزرگی از معاملات در بازارسهام که اکثرا پتانسیل های خوبی برای رشد دارند هیجانی نیستند و قیمت آنها رشد نمی کند.
وی افزود: اکثر پیشنهاد خریدها در محدوده قیمت تابلو و حتی پایین تراز دیده می شود اما در روزهای معمولی که سهم ها کاهش قیمت دارند تقاضا رشد پیدا می کند و در روزهایی که بازار مثبت است ما شاهد افت عرضه هستیم.
شکوری تصریح کرد: در حال حاضر تعادل قیمتی در بازار ایجاد شده است و تغییر این شرایط مستلزم اتفاق و تغییرات خوب و کاهش نرخ بهره است که به مرور زمان باعث ورود نقدینگی بیشتر به بازار خواهد شد . در حال حاضر تغییرات قابل توجهی در قیمت سهام دیده نمی شود اما به نظر می رسد در دو تا سه ماه آینده وضعیت رو به بهبود برود.
در پایان معاملات امروز نماد شرکت های زامیاد، بانک خاورمیانه، فنرسازی زر، سرمایه گذاری صنعت نفت، پتروشیمی فن آوران، معادن بافق، آلومراد، آبسال، فیبر ایران، سرمایه گذاری پارس توشه و سیمان داراب برای برگزاری مجمع سالانه بسته می شود.
در میان این ۱۱ شرکت، بانک خاورمیانه و فنرسازی زر علاوه بر مجمع سالانه، مجمع فوق العاده ای هم برای افزایش سرمایه ۲۵ و ۱۴۹.۵ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی (وخاور) و از مازاد تجدید ارزیابی دارایی (خزر) و فیبر ایران برای اصلاح اساسنامه برگزار خواهند کرد.
علاوه بر این نماد شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس برای مجمع عادی بطور فوق العاده و انتخاب هیأت مدیره بسته خواهد شد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد