گوناگون

جدو‌ل‌ شاخص‌های بورسی روز دوشنبه

جدو‌ل‌ شاخص‌های بورسی روز دوشنبه

پارسینه: در داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بورس تهران 943 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند.

به گزارش خبرنگار پارسینه ، در داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بورس تهران 943 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند.

در معاملات روز جاری بیش از 943 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش 4 هزار و 123 میلیارد ریال در 66 هزار نوبت معاملاتی، داد و ستد شد.

در این روز شاخص کل بدون حرکتی قابل توجه در عدد 78هزار و 86 ماندگار شد. شاخص بازار اول 1.4 واحد افت کرد و شاخص بازار دوم 7 واحد بالا رفت.

نمادهای سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو و ایران ترانسفو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثی منفی بر شاخص به کار خود پایان دادند.

همچنین در بازار امروز سه گروه خودرو، دستگاه های برقی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین صنایع بازار قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای رینگ سازی مشهد، پتروشیمی آبادان، افست، ایران خودرو دیزل، کاشی و سرامیک سینا، گروه صنعتی بوتان و سرمایه گذاری رنا بود.

در مقابل تامین ماسه ریخته گری،فرآوری مواد معدنی، پالایش نفت تبریز، معادن بافق، قند اصفهان، معادن منگنز ایران و لبنیات پاک با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات اولین روز شهریور ماه ایرانخودرو دیزل، رینگ سازی مشهد، دارویی رازک، کنتورسازی ایران، اوراقصکوک بنا گستر کرانه و اوراق صکوک فولاد کاوه کیش با بیشترین تقاضا، سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

این گزارش حاکی است صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه، سایپا، فولاد امیر کبیر کاشان، ایران ارقام، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و حق تقدم کابل البرز در روز جاری با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های خرید به کار خود پایان دادند.

در پایان نیز نماد سایپا با معامله 133 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و نماد اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله یک هزار و 8 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.



جدول شاخص‌های اصلی بورس در روز دوشنبه

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد