گوناگون

گلایه مسکن مهری ها از دولت روحانی

گلایه مسکن مهری ها از دولت روحانی

پارسینه: حالا اما آنطور كه مشاهدات از بازار مسكن تهران نشان مي‌دهد قيمت‌ها رو به كاهش دارند و اوضاع آرام‌آرام به كام خريداران...

پارسینه-گروه اقتصادی: مساله مسکن همواره به عنوان یکی از معضلات اقتصادی دولت ها در هر برهه ای از زمان مطرح بوده است.در سال های اخیر اما افزایش نجومی قیمت مسکن بسیاری را در آرزوی خانه دار شدن باقی گذاشت و به گفته کارشناسان مسکن مهر نیز نتوانست کمک چندانی به کنترل قیمت مسکن بکند.

حالا اما آنطور كه مشاهدات از بازار مسكن تهران نشان مي‌دهد قيمت‌ها رو به كاهش دارند و اوضاع آرام‌آرام به كام خريداران مسكن مي‌شود.

در يكي دو ماه اخير قيمت مسكن در تهران كمي از وضعيت تورمي گذشته فاصله گرفته و به ثبات رسيده بود و مسئولين نويد كاهش قيمت در اين حوزه را مي‌دادند.



حال در پي خوشبينانه‌ بودن فضاي اقتصادي كشور قيمت مسكن هم رام شده و گويا در حال نزول است. البته بسياري از كارشناسان اين وضعيت را شكننده مي‌دانند و معتقدند اگر تغييري در وضعيت سياسي كشور به وجود بيايد قيمت‌ها بار ديگر از اين وضعيت آرامش و كاهش فاصله خواهند گرفت.

با اين وجود آنطور كه مصطفي قلي‌خسروي رئيس اتحاديه املاك كشوري مي‌گويد قيمت مسكن اكنون با ثبات اقتصادي به كف رسيده و حباب آن 9 درصد كاهش يافته است.
او گفته كه مسئولان در تلاشند بازار مسكن به شرايط متعادل و عادلانه‌تري برسد.

با این حال اما هنوز تکلیف مسکن مهر های نیمه کاره مشخص نشده است و بسیاری از متقاضیان مسکن مهر هنوز در انتظار تحویل واحد ها هستند. بنا به گفته مسئولین مسکن مهر، وزارتخانه ها ی مربوطه با مسکن مهر همراهی نمی کنند.

به عنوان مثال به تازگی مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس دليل تاخير در تحويل مسکن مهر پرديس را عدم برق و گاز اعلام کرده است.

مهدي هدايت مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس با اشاره به کم کاري وزارت نيرو براي تکميل شبکه آب‌وفاضلاب و برق واحدهاي مسکن مهر پرديس گفته: قبلا وزارت نيرو بسيار پيگيرتر بود اما چند صباحي است که پاسخگويي‌ها ضعيف شده است و انجام کارها هم به تاخير افتاده است.

وي ادامه داده: بايد اين نکته را مد نظر قرارداد که اين امر کار مردم است و اگرخودمان را جاي کساني بگذاريم که با هزار‌ويک آرزو منتظر تحويل واحدهاي خود براي سکونت هستند، مطمئنا مسايل جور ديگري رقم مي‌خورد.

هدايت با اشاره به عدم تحويل دو هزار واحد مسکن مهر پرديس به دليل عدم عملکرد صحيح وزارت‌نيرو اضافه کرده: در فاز 3 مسکن مهر پرديس به دليل عدم تکميل شبکه آب‌وفاضلاب و شبکه برق شهري تحويل اين واحدها طولاني شده است همچنين در خصوص فاز 9 هم علي‌رغم چندين صورت‌جلسه‌ ما با وزارت‌نيرو، کارها عملياتي نشده و وزارت نيرو به تعهدات خود عمل نکرده است.

مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس تاکید کرده: در چند وقت اخير پيشرفت فيزيکي کار لاک‌پشت‌وار پيش مي‌رود و سرعت عمليات اجرايي نيز کند شده است همچنين يک‌سري تعهداتي که در پروژ‌ه‌هاي جديد آمده است جدي گرفته نمي‌شود درصورتي که ما از آب‌وفاضلاب توقع بيشتري داشتيم . در گذشته پيگيري‌ها با نظم بيشتري انجام مي‌گرفت و مسئولين پاسخگو بودند اما متاسفانه مدتي است که وزارت‌نيرو نسبت به مسکن مهر، پرديس کم‌لطف شده است و پيگيري‌ها کند شده است.

این سخنان در حالی است که تایید ها و تکذیب ها درباره ادامه یا عدم ادامه مسکن مهر همچنان نقل زبان اقتصادی های دولت است و در اخر معلوم نیست بالاخره مسکن مهر ادامه دار می شود یا خیر و اصلا تکلیف خانه های نیمه کاره و متقاضیان مسکن مهر که پول اضافی هم داده اند اما خبری از تحویل مسکن نیست !، چه خواهد شد؟

ارسال نظر

  • بستان ابادي

    همش الكي هست اقا اينا 90 درصد پروژه ها را ميان يك واحد كامل و مبله از500 واحد از تلويزون نشون ميدن در حالي كه باور كنين فقط اون واحد تكميل شده بقيه تا به امروز هم مانده احمدي نژاد در اخرين روزهاي دولتش اگه يادتون باشه هي افتتاح مسكن مهر ميكرد هم خودش هم وزرا.در حالي كه هنوز هم كه هنوزه افتتاح نشده منظور از افتتاح اينه كه همون تو تلويزون نشون ميده بري بشيني توش .اما نميدانم چقدر اين مسئولين مردم را گول ميزنن .كسي نيست تو اين ديار جواب بده.

  • غلام

    باسلام یکم فکر شهرستانهای کوچک هم باشید که ما کارگران باهزار زحمت آورده آوردیم وکارها نیمه تمام وهیچ کس همجوابگو نمی باشد منظورم استان بوشهر - شهرستان گناوه است یفکری هم به حال بدبختان برسید نه همشان ازتهران وشهرستانهای بزرگ حرف مز نید باتشکر

  • علی

    حالا معلوم شددولت جدیدبرای مسکن مردم جزشعارکاری بلدنیست انجام بده ودولت احمدی نژادواقعادراین موردتلاش بسیارکرد که جای تشکردارد.

  • علي

    خوب معلومه ديگه
    حالا بيا 10ميليون واحد مسكن مهر بساز
    مسكن آب و فاضلاب و برق و گاز نمي خواد؟
    مدرسه و بيمارستان نمي خواد؟
    خداوكيلي احمدي نژاد چي بگيم كه جايي واسه گفتن نزاشتي.

  • ناشناس

    مردم زرنگند مطمئن باشید خوب را از بد تشخیص میدهند خاتمی همش درحال کلنگ زنی بود احمدی نژاد نه کار هم کرد اگر خرابکاری کرد ولی دولت یازدهم زود خودش را نشان داد و داریم به حرف احمدی نژاد میرسیم که 6ماه صبرکنید فقط شعار تودیع معارفه نیویورک عزل ونصب عملاًشعاری شده مسکن مهر من هرروز دارم میبینم یکنفرمثل خودم تمام پول من شاید بیشترش را برداشتند فکرکنم بامونده ها بشه کارراخوب تمام کرد از 40میلیون من 30میلیون برداشت شده ولی مسکن مهر نیاز به یک تکان کوچک از طرف همه وزرا دارد ولی حیف که نظام ما عادت کرده به این که مردم را فقط مشغول کنیم به نظر شما توی جای مثل فاز 8پردیس با40میلیون آورده 1000نفرمثلاًنمیشه خونه ساخت خوب هم میشه دنبال سوژه میگردند قیمت را افزایش بدهند فقط اینکه خدا همه جاهست انتقام میگیره

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد