گوناگون

وعده وزیرکار برای راه‌اندازی سازمان کار‌آفرینی

پارسینه: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایده‌ای داریم که سازمان یا نظام کارآفرینی را راه‌اندازی کنیم گفت: اگر می خواهیم سیاست اشتغال را دنبال کنیم باید این سیاست توام با حفظ فرایند کارآفرینی باشد.

علی ربیعی در هشتمین جشنواره تجلیل از تعاونگران و کارآفرینان برتر استان قزوین که ظهر امروز در شرکت آپادانا سرام برگزار شد، اظهار کرد: تجلیل از کارآفرینان تنها دادن لوح و تشویق لحظه ای نیست، بلکه باید به کارآفرینی نگاه عمیق تر و بیناتری داشته باشیم و کارآفرینی باید فرهنگ رایج در جامعه ما شود.

وی افزود: درست است که ایران در حال توسعه و گذر بوده ولی این سئوال مطرح است چگونه کشورهایی همانند هند و کره و مالزی در دنیا به غول صنعتی تبدیل شده اند، آنهایی که روزی آرزو داشتند که کشورشان مانند ایران باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: امروز سئوال شما این است که چرا آنها به این مرتبه رسیدند و دوران گذار را گذراندند، زیرا کارآفرینی در جامعه ما نهادینه نشد و به عنوان امر خیر، ثواب و وظیفه اجتماعی و دینی دیده نشد در حالی که باید کارآفرینی فرهنگی رایج در جامعه ما شود.

وی تصریح کرد: باید چنان شود که وقتی حرف کارآفرینی می زنیم با همه الزاماتش به آن توجه کنیم زیرا کارآفرین کسی است که با ایده و خلاقیت، با کمک دولت یا خودش به ایجاد شغل می پردازد.

ربیعی با تاکید بر لزوم زمینه سازی خلاقیت و ابتکار از دوران کودکی گفت: کارآفرینی، فرآیندی است که از دوران کودکی و تربیت کودک باید آغاز شود و آرزوی ما این است که ای کاش همانطور که مادران روزی آرزو می کردند فرزندشان پزشک یا مهندس باشد، روزی آرزو کنند فرزندشان کارآفرین باشد، البته باید دولت ها نیز کارآفرین باشند و اگر چنین شد دیگر افسوس نمی خوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرین کسی است که ثروت خود را بر روی زمین پیچ و میخ می کند ولی جامعه به او آفرین نمی گوید، بلکه جامعه کسی که با زد و بند به ثروت می رسد، تحسین می کند.

وی افزود: وزارت تعاون و کار سیاست خود را به این سمت و سو سوق داده و اگر می خواهیم سیاست اشتغال را دنبال کنیم باید این سیاست توام با حفظ فرایند کارآفرینی باشد از همین رو ایده ای داریم که سازمان یا نظام کارآفرینی راه اندازی کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی کشور زیبنده کشور امام حسین (ع) نیست، بنابراین باید وضعمان را تغییر دهیم؛ در فرهنگ دینی، اسلامی و ملی ما سخت کوشی نهفته است و نفتی که طلاست امروز در کشور ما بلا شده است و موجب شده تا فرهنگ سخت کوشی کمرنگ شود.

وی افزود: ما باید از خدا بخواهیم تا به ما برکت دهد اگر نگاه ما به کار با برکت شد، آن وقت می فهمیم که کارآفرینی سرمایه گذاری بی هویت و سوءاستفاده از لای کاغذهای بانکی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید از خدا بخواهیم به خود و زندگی مان برکت دهد تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم، همچنین کمک کنیم تا با کارآفرینی رنج‌های جامعه را کم کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

  • یک ایرانی

    جناب علی ربیعی وزیر محترم کار و امور اجتماعی را از سالهای دهه 1360 بدینسو می شناسم واقعا مرد شریف و دلیر و توانایی است... تردید ندارم که در وزارت کار و ارتقا موقعیت زندگی و معیشت کارگران و واحدهای کارگری در کشور تحولی جدی ایجاد خواهد کرد...

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد