گوناگون

سیگاری‌ها چقدر مالیات می‌دهند؟

پارسینه: از ۱۸۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال درآمد غیرمستقیم دولت، سهم مالیات بر فروش سیگار ۰.۴ درصد یا به عبارتی ۱.۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی درآمدهای دولت از طریق مالیات‌های غیرمستقیم در شش ماه نخست سال ۱۸۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال محاسبه شده که این رقم با ۳۳.۳ درصد تغییر نسبت به قبل به سهم ۴۳.۶ درصدی از کل درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص داده است.
در این میان مالیات بر واردات در شش ماه نخست با رشد ۹.۳ درصدی به رقم ۴۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، حقوق ورودی سایر کالاها با ۳۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سهم ۸.۳ درصدی، مالیات بر واردات خودرو با ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم ۱.۱ درصدی و مالیات غیرمستقیمی از حقوق ورودی دستگاه‌های اجرایی دریافت نشد.
مالیات بر کالا و خدمات به رقم ۱۴۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید که این رقم سهم ۳۴.۲ درصدی را به خود اختصاص داده است.
در زمینه مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی نیز مالیاتی به رقم ۳۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دریافت شد که این سهم ۷ درصدی به خود اختصاص داده است.
مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از پرکاربردترین اقسام مالیات در شش ماه نخست سال، ۹۶ هزار میلیارد ریال درآمد حاصل شد که سهم ۲۲.۲ درصدی را به خود اختصاص داده است.
عوارض خروج از مرزهای کشور و مالیات بر سیگار به ترتیب با ۱.۵ هزار میلیارد تومان سهم ۰.۳ و ۰.۴ درصدی داشته اند.
مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل و مالیات شماره گذاری خودرو با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ترتیب سهم ۰.۶ درصدی و سهم یک درصدی داشته‌اند.
همچنین درآمد غیر مستقیم بر سایر موارد نیز با رقم ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سهم ۲.۷ درصدی داشته‌اند.
در نهایت گفتنی است جمع در آمدهای مستقیم و غیرمستقیم در شش ماه نخست امسال تاکنون ۴۳۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال محاسبه شده که نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته ۲۹.۶ درصد رشد داشته است.

منبع: میزان

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد