گوناگون

ترکیه: به واردات نفت و گاز از ایران ادامه می دهیم

پارسینه: این در حالی است که اواخر نوامبر سنای آمریکا تحریم هایی را که سال گذشته کنگره این کشور در حوزه انرژی، کشتیرانی و بخش بنادر علیه ایران وضع کرده بود، تصویب کرد.

با وجود فشارهای غرب برای منزوی کردن ایران، دولت ترکیه همچنان به وارد کردن نفت و گاز از این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش بلومبرگ، "تانر ایلدیز" وزیر انرژی ترکیه از ادامه واردات نفت و گاز طبیعی از ایران خبر داد. خبرگزاری آناتولی به نقل از ایلدیز این تصمیم ترکیه را در راستای منافع ملی و موضوعی غیرقابل بحث دانست. بر این اساس ایران دومین صادرکننده گاز طبیعی به ترکیه پس از روسیه بوده و حدود 20 درصد از نیاز این کشور را تامین می کند.

این در حالی است که اواخر نوامبر سنای آمریکا تحریم هایی را که سال گذشته کنگره این کشور در حوزه انرژی، کشتیرانی و بخش بنادر علیه ایران وضع کرده بود، تصویب کرد.

به گفته وزیر انرژی ترکیه این کشور همچنان به گاز و نفت ایران محتاج بوده و مانند برخی کشورهای اروپایی نیست که بخش کوچکی از منابع انرژی اش را از طریق ایران تامین کند.

ایلدیز همچنین تاکید کرد ترکیه در سال گذشته تقریبا نیمی از نیاز خود به نفت را از ایران وارد کرده و نقش این کشور در این راستا بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد