گوناگون

شروع مطالعه کنکور از پاییز و نکات کلیدی آن

شروع مطالعه کنکور از پاییز و نکات کلیدی آن

آزمون سراسری یعنی یک ماراتن طولانی مدت و سخت که از ماه ها و حتی سال ها قبل از برگزاری آن شروع می شود. برخی از دانش آموزان در تابستان و برخی دیگر نیز از پاییز شروع به مطالعه کنکور می کنند.

برای همین سعی می کنیم که نکات طلایی و مهم این موضوع را ذکر کنیم. اگر شما هم در سال جاری و یا در آینده نزدیک در کنکور شرکت می کنید، تا پایان همراه ما باشید.

بهترین زمان برای شروع کنکور چه زمانی است؟

یکی از نقاط عطف هر دانش آموز در کل دوران تحصیلی مدرسه، زمان شروع برای کنکور سراسری است. البته یک دانش آموز از همان ابتدای ورود به مدرسه تا پایان سال دوازدهم، در حال آماده سازی برای آزمون سراسری است. اما به هر حال از یک جایی به بعد نوع حل سوالات و مطالعه به صورت تستی می شود. این یعنی شروع رسمی مطالعه برای آزمون سراسری که هر چقدر زودتر شروع شود بهتر است.

 

در واقع اگر به دنبال بهترین زمان شروع هستید، باید سعی کنید که از سال ها قبل از آزمون شروع کنید. اما با توجه به منابع کنکوری، بهترین زمان برای شروع کنکور از ابتدای پایه دهم می باشد. از همان زمانی که مطالعه منابع کنکور در مدرسه شروع می شود، بهترین زمان ممکن است.

شروع از پاییز

با وجود اینکه زمان گفته شده بهترین زمان است، اما به هر حال اغلب دانش آموزان، پاییز را برای شروع انتخاب می کنند. اگر شما هم در همین شرایط هستید باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می باشد و دارای اهمیت بالایی هستند.

  • یک مشاور کنکور خوب انتخاب کنید
  • برنامه ریزی منظم طراحی کنید
  • کلاس های کنکوری سطح بالا شرکت کنید
  • کتاب های درسی معتبر بخوانید
  • آزمون های آزمایشی تستی را فراموش نکنید

این نکات مهم ترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. اگر تجربه لازم در این زمینه را ندارید نگران نباشید، ما یک سری توضیحات اولیه در این زمینه را به شما خواهیم داد.

انتخاب مشاور آزمون سراسری

داشتن یک مشاور خوب در هر زمینه ای بسیار اهمیت دارد و می تواند نحوه انجام آن را راحت تر کند. بنابراین در انتخاب مشاوره کنکور دقت زیادی به خرج دهید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کند. تقریبا تمامی پلن ها و برنامه ریزی هایی که در آینده اجرا می کنید توسط همین شخص پیاده سازی می شود. بنابراین به تنهایی درصد بالایی از موفقیت شما بستگی به همین موضوع دارد.

روال انتخاب کردن این شخص پیچیدگی زیادی ندارد اما به هر حال وجود چند ویژگی در این شخص لازم است. این ویژگی ها شامل داشتن تجربه بالا، سابقه مشاوره افراد موفق در کنکور، پشتیبانی همیشگی، ارتباط آسان و غیره است. در صورتی که مشاور انتخابی شما این موارد را در اختیار داشت، قطعا گزینه مناسبی می باشد.

2d04931c-752d-47f8-976b-921653c9dac8

برنامه ریزی برای کنکور

اولین قدم برای مطالعه این است که یک برنامه درسی منظم و اصولی برای کل سال تحصیلی بچینید. اما بهتر است که این برنامه ریزی در قالب برنامه های هفتگی چیده شود. چیزی که شما به آن نیاز دارید، یک جدول هفتگی است که برای بازه های زمانی مختلف تغییر کند.

نکته مثبتی که یک جدول برنامه ریزی دارد این است که به مطالعات شما شکل و نظم می دهد. در واقع قبل از اینکه هفته بعدی شروع شود، شما برای تک تک ساعت ها و روزهای پیش رو برنامه دارید. یک مطالعه هدفمند و مشخص که در دراز مدت باعث ارتقا سطح درسی هر دانش آموز خواهد شد.

کلاس های کنکوری معتبر

به عنوان یک دانش آموز هر چقدر هم بخواهید مطالعه خوبی داشته باشید، به یک کلاس کمک درسی نیاز خواهید داشت‌. کلاسی که بتوانید در آن سوالات با سطح بالاتر و از زاویه دید دیگر حل کنید. در واقع هدف از کلاس کنکوری، تکمیل یادگیری و آموزش نکات کنکوری و رفع مشکلات درسی است. با انجام این موارد، احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت و طبیعتا در سطح درسی بالاتری قرار خواهید گرفت.

کتاب های کمک درسی

کیفیت و نحوه آموزش، آن هم از نوع خودخوان تا حد بسیار زیادی بستگی به کتاب هایی که مطالعه می کنید دارد. بنابراین باید در انتخاب کتاب های کنکوری و تستی دقت بیشتری به خرج دهید. معمولا دانش آموزان از کتاب های مهر و ماه، خیلی سبز، گاج و برخی دیگر را انتخاب می کنند. همچنین نباید این نکته را فراموش کنید که تست های داخل یک کتاب کنکوری در سطح توان درسی شما باشد.

 

البته اغلب کتاب های کمک درسی کنکوری دارای تست های طبقه شده هستند و شما بر اساس توانی که دارید می توانید تست زنی کنید. البته مطالعه این کتاب ها باید به صورت مستمر و همیشگی، حتی در روزهایی که به مدرسه می روید باشد.

آزمون های آزمایشی

قبل از اینکه در جلسه آزمون قرار بگیرید، باید از وضعیت درسی خود مطلع باشید. نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و سوالاتی که امکان پاسخ به آنها را دارید، حل کنید. در واقع، شما به عنوان یک فرد کنکوری زمانی از سطح درسی واقعی خود مطلع می شوید. این کار، فقط با استفاده از شرکت در آزمون آزمایشی های قبل از کنکور انجام پذیر است.

پایبندی به برنامه ریزی ها

نقطه قوت هر شخص موفق، به میزان پایبندی به اهدافش بستگی دارد. کسی که قصد موفقیت در کنکور را دارد، کاملا مطابق با برنامه ریزی درسی پیش می رود. کافی است که نسبت به مطالعه و برنامه های خود سرد شوید تا به یکباره همه چیز را از دست بدهید. متاسفانه بسیاری از دانش آموزانی که از ابتدای پاییز شروع به مطالعه کنکور می کنند، این تصور را دارند که وقت زیادی تا زمان کنکور باقی مانده است.

برای همین چندان دل به درس خواندن و مطالعه فشرده و یا تست زنی ندارند. این موضوع، یکی از بزرگترین تفاوت های نفرات برتر کنکور با دانش آموزان معمولی است. اگر به تکالیف و برنامه های درسی خود پایبند نباشید، نتیجه خوبی هم نمی گیرید.

اهمیت پشتیبان درسی در موفقیت

وجود مشکلات درسی در طول دوران تحصیل یک دانش آموز کاملا عادی است. چیزی که ممکن است در هر ساعت از شبانه روز پیش بیاید و نباید ساده هم از کنار آنها رد شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که از مشاوره تحصیلی ۲۴ ساعته استفاده کنید. با این نوع مشاوره در هر ساعت از شبانه روز که باشید، کافی است که با مشاور خود تماس بگیرید. این ارتباط می تواند به صورت آنلاین، تلفنی و یا حتی چت از طریق شبکه های اجتماعی باشد. به هر حال، این موضوع باعث می شود که با وجود هر چالش درسی که باشید، آن را به راحتی برطرف کنید.

جمع بندی نهایی

اگر قصد موفقیت در آزمون سراسری و تحصیل در رشته مورد دلخواه خود را دارید، باید برای آن تلاش کنید. نباید سرنوشت و آینده تحصیلی خود را به قضا و قدر یا امیدواری به شانس بسپارید. همچنین بهتر است که از ابتدای پاییز، مطالعات جدی خود را آغاز کنید تا برای این ماراتن بزرگ آمادگی پیدا کنید. در پایان، برای تمام دانش آموزان عزیز، آرزوی موفقیت در آینده تحصیلی را داریم.

تحریریه‌ پارسینه در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد