گوناگون

خطر قوع زلزله ۷ ریشتری با فعال شدن گسل ماهدشت

پارسینه: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌گوید:گسل ماهدشت احتمالا با توجه به تهاتری که با گسل‌های دیگر همچون گسل ایپک و اشتهارد دارد باعث زلزله بزرگ‌تری در تهران و البرز شود.

محمد شکرچی‌زاده با اشاره به زلزله دیشب در تهران و البرز و بیان این‌که " این زلزله نتیجه فعال شدن گسل ماهدشت در جنوب کرج بود" اظهار کرد:‌ گسل ماهدشت در کنار گسل‌های ایپک و اشتهارد با بزرگای ۷ تا ۸ ریشتر واقع شده و احتمال زیادی وجود دارد که آنها را فعال کند.

وی با یادآوری این‌که حداکثر شتابی که دریافت کردیم از ایستگاه مرز آباد کرج با شتاب ۱۹۶ سانتیمتر بر مجذور ثانیه بوده که نزدیک دو دهم شتاب ثقل را دارد که شتاب نسبتا بزرگی است، تاکید کرد: چنانچه گسل ایپک و اشتهارد بر اثر گسل ماهدشت فعال شده باشند، خطر جدی تهران و البرز را تهدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر

  • ناشناس

    خدا بخیر کنه امسال چقدر زلزله میاد زلزله کرمانشاه ، کرمان، کرج انگار گسلهای زلزله فعال شدن فقط خدا به مردم رحم کنه نه زیرساختهای درستی داریم نه خونه سازیهامون اصولی بودن

  • ناشناس

    زلزله ۷ ریشتری تهران بیاد ۷ میلیون کشته میشن با این ساختمونهای واویلا

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد