گوناگون

بررسی نسل جدید راکتور هسته‌ای کره جنوبی توسط آمریکا

پارسینه: راکتور APR1400 ضمن این که ظرفیت تولید انرژی و عمر فعالیت طولانی‌تر نسبت به راکتورهای کنونی خواهد داشت هزینه‌های نگهداری و ایمنی آن نیز کم‌تر است.

به گزارش پارسینه ؛بنا به اعلام شرکت هسته‌ای کریا هیدرو، آمریکا در حال بررسی کامل راکتور هسته‌ای مدل APR1400 که توسط این شرکت طراحی و ساخت شده، است.

این راکتور نسل جدید که توسط شرکت هسته‌ای کریا هیدرو وابسته به دولت این کشور طراحی و ساخته شده است، هفته گذشته توسط کمیسیون نظارت و بازرسی هسته‌ای آمریکا بررسی‌های اولیه را پشت سر گذاشته است.

راکتور APR1400 ضمن این که ظرفیت تولید انرژی و عمر فعالیت طولانی‌تر نسبت به راکتورهای کنونی خواهد داشت هزینه‌های نگهداری و ایمنی آن نیز کم‌تر است.

در صورت صدور تاییدیه نهایی کمیسیون نظارت و بازرسی هسته‌ای آمریکا در مورد آغاز فعالیت این راکتور، مسیر صادرات آن به آمریکا هموار خواهد شد.

مدرک تاییدیه ایمنی کمیسیون نظارت و بازرسی هسته‌ای آمریکا برای یک راکتور، یک مدرک معتبر فعالیت و ایمنی محسوب می‌شود.

این نخستین باری است که یک راکتور هسته‌ای تولید شده در کره جنوبی، مجوز آغاز فعالیتش را از کمیسیون نظارت و بازرسی هسته‌ای آمریکا دریافت خواهد کرد.

گلن تریسی، رییس دفتر راکتورهای هسته‌ای این کمیسیون در این باره گفت:‌ ما امیدواریم که راکتور APR1400 کره جنوبی روند بررسی‌های ایمنی را با موفقیت پشت سر بگذارد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد