گوناگون

مسکو پادگان امنیتی شد

پارسینه: پایتخت روسیه برای برگزاری جشن 868 سالگی این شهر با حضور بیش از 10 هزار مامور امنیتی و نظامی و اجرای تدابیر شدید، حالت فوق امنیتی گرفت.

به گزارش ایرنا، به مناسبت سالگرد تاسیس این شهر 13 میلیون نفری، روز شنبه ماموران پلیس و نیروهای امنیتی با خودروهای ویژه و استقرار در مناطق مختلف به ویژه مرکزی تدابیر منع تردد خودروها و بازرسی عمومی عابران در این مناطق را اجرا کردند تا مانع بروز اقدامات احتمالی ضدامنیتی در جریان برگزاری مراسم جشن شوند که بیشتر در میدان سرخ و پارک پیروزی برگزار شد.

براساس برنامه اعلام شده، این تدابیرکه انتظار می رود فردا (یکشنبه)سه میلیون نفر در جشن شرکت کنند، ادامه خواهد یافت.

براساس برنامه ریزی انجام شده، در نقاط مختلف ورود به مرکز شهر گیت های امنیتی نصب شده است و همچنین از مردم خواسته شده از خودرو شخصی استفاده نکنند، زیرا مسیرها و خیابان های بسیاری مسدود شده است.

بر اساس اسناد موجود، تاریخ تاسیس مسکو بنا به نوشته تاریخی یوری دولگوروکی نخستین شاهزاده حاکم این شهر سال 1147 میلادی است. مسکو قرن پانزدهم میلادی برای اولین بار پایتخت روسیه شد، اما در دوره پطر کبیر تزار روس، با انتقال پایتخت به سنت پترزبورگ موقعیت خود را به عنوان شهر نخست روسیه از دست داد تا اینکه در دوره حکومت شوروی، این شهر بار دیگر پایتخت شد.
جشن تاسیس پایتخت روسیه از سال 1997 تاکنون هر ساله برگزار می شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد