گوناگون

نخست وزیر اسلواکی: برگزیت برای انگلیس بسیار دردناک خواهد بود

پارسینه: فایننشیال تایمز نوشت که بیش از یک میلیون کارگر اروپایی در انگلیس حضور دارند و از حق اقامت اتحادیه اروپا برخوردارند. این موضوع یکی از موارد حساس در گفت و گوهای برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا خواهد بود.

نخست وزیر اسلواکی در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را دردناک خواند و هشدار داد که پس از برگزیت، لندن با کارگران اتحادیه اروپا مانند 'شهروندان درجه دو' رفتار نکند .

رابرت فیکو افزود: برگزیت برای انگلیس بسیار دردناک خواهد بود. اتحادیه اروپا این فرصت را غنیمت خواهد شمرد تا همگان بدانند که چرا ماندن در اتحادیه اروپا مهم است .'

نخست وزیر اسلواکی با ابراز احترام به ترزا می نخست وزیر انگلیس از مخمصه ای که وی در آن افتاده، اظهار تاسف کرد و این نظر ترزا می را رد کرد که اقتصاد انگلیس موجب خواهد شد تا اتحادیه اروپا با تقاضاهای پسا برگزیتی آن کشور موافقت کند .

وی گفت: شما جای انگلیسی ها بودید چه می گفتید؟ با وجود اینکه انگلیس پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا است و من اهمیت مالی آنان را درک می کنم، با این حال برگزیت برای انگلیس بسیار دردناک خواهد بود .'

وی افزود: انگلیسی ها بلوف می زنند. شما هم جای آنان بودید همین کار را می کردید و می گفتید همه چیز خوب است و عالی !

فایننشیال تایمز نوشت که بیش از یک میلیون کارگر اروپایی در انگلیس حضور دارند و از حق اقامت اتحادیه اروپا برخوردارند. این موضوع یکی از موارد حساس در گفت و گوهای برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا خواهد بود .

در حالی که دولت انگلیس مایل است کنترل بیشتری بر مهاجرت از اتحادیه اروپا داشته باشد، بروکسل تاکید دارد که رعایت اصل جابجایی آزاد لازمه دسترسی به بازار یکپارچه اتحادیه اروپا است .

نخست وزیر اسلواکی گفت: ما فقط می خواهیم با کارگرانمان مانند کارگران انگلیسی رفتار شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، این جدایی موفق خواهد بود. اما آن زمان نیز انگلیس دشواری بیشتری را تحمل خواهد کرد .

به گزارش ایرنا، نخست وزیر اسلواکی به تازگی اعلام کرد که این کشور به همراه مجارستان، لهستان و جمهوری چک آماده اند هر گونه توافق برگزیت را که حق اشتغال شهروندانشان در انگلیس را محدود کند، وتو کنند .

وی افزود: کشورهای اروپای مرکزی (V4) کوتاه نخواهند آمد و مادامی که از حقوق برابر افرادی که در انگلیس زندگی کرده و کار می کنند اطمینان نیابیم، هر قراردادی میان اتحادیه اروپا و انگلیس را وتو خواهیم کرد .

مقام های اتحادیه اروپا روز جمعه در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی گردهم آمدند و تاکید کردند که انگلیس به بازار واحد اتحادیه اروپا دسترسی نخواهد داشت مگر آنکه آزادی رفت و آمد کارگران را بپذیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد